Platformtarieven

• loodje

33 berichten

Nederland

Lees dat dinsdag 2 april de platformtarieven worden bijgewerkt. Wat me niet erg duidelijk is hoe het werkt?? Gaat het platformtarief meteen erbij,boven op de prijs die ik nu heb staan bij mijn verkopen? Ik bedoel ik moet alle prijzen nog bijwerken, anders betalen de kopers dubbelop. Ben wel tevreden met Mangopay, werkt lekker vlot en geen extra kosten zoals bij paypal. Hoop dat er een persoon is die effe kan uitleggen hoe een en ander werkt, ik ben even de weg kwijt ofzo.
  • Karina63

273 berichten

Frankrijk

Hallo Loodje
    Hier de link waar alles wordt uitgelegd.

Link (https)

Er wordt onder meer in gezegd dat verkopers die hun prijzen willen aanpassen, kunnen dit nu doen via de bulkwijzigingen.
    Delcampe zal enkele dagen voor de lancering van het nieuwe systeem voorstellen om deze functionaliteit gratis voor een periode van X maanden te gebruiken staat er te lezen.
    Ik hoop dat ze deze functie snel openen voor iedereen, om niet alles zelf manueel te moeten veranderen.
    Momenteel is het nog niet werkzaam voor niet 'Gold' Leden, heb ik juist gechecked.

MVG
    Karina
  • loodje

33 berichten

Nederland

Hallo Loodje
    Hier de link waar alles wordt uitgelegd.

Link (https)

Er wordt onder meer in gezegd dat verkopers die hun prijzen willen aanpassen, kunnen dit nu doen via de bulkwijzigingen.
    Delcampe zal enkele dagen voor de lancering van het nieuwe systeem voorstellen om deze functionaliteit gratis voor een periode van X maanden te gebruiken staat er te lezen.
    Ik hoop dat ze deze functie snel openen voor iedereen, om niet alles zelf manueel te moeten veranderen.
    Momenteel is het nog niet werkzaam voor niet 'Gold' Leden, heb ik juist gechecked.

MVG
    Karina
    • Aangemaakt 30 mrt 2024 op 10:06
    Hallo Karina, heb de link gelezen, kan alleen niet precies zien hoe een en ander in zijn werk gaat, dinsdag worden de prijzen aangepast??? komt er dan al de kosten voor de koper erbij?? Bulkwijzingen is leuk, maar niet veel rpijzen zijn hetzelfde, dus veel prijzen aanpassen, veel werk, maar goed we wachten het rustig af, het zal vanzelf wel duidelijk worden ,hoop ik, nog een fijn paasweekend,Loodje
  • Karina63

273 berichten

Frankrijk

Hallo Karina, heb de link gelezen, kan alleen niet precies zien hoe een en ander in zijn werk gaat, dinsdag worden de prijzen aangepast??? komt er dan al de kosten voor de koper erbij?? Bulkwijzingen is leuk, maar niet veel rpijzen zijn hetzelfde, dus veel prijzen aanpassen, veel werk, maar goed we wachten het rustig af, het zal vanzelf wel duidelijk worden ,hoop ik, nog een fijn paasweekend,Loodje
    • Aangemaakt 30 mrt 2024 op 16:30
    Hallo Loodje,
    Voor u ook Een vrolijk Pasen !
    Ja idd vanaf dinsdagochtend verandert het systeem. Alle biedingen die je nog lopen hebt en eventuele nieuwe tot dit uur zullen volgens de oude methode behandelt worden en nieuwe verkopen of biedingen vanaf dat moment zullen volgens de nieuwe regels verlopen.
    Op een goede nieuwe start zullen we dan maar klinken ! :yes:
    MVG,
    K.
  • filip9900

27 berichten

België

• Aangemaakt 30 mrt 2024 op 16:30
    Een van de opties bij bulkwijzigingen is om alle prijzen van de objecten (evt beperkt tot een gespecifieerde categorie) met een bepaald % of bedrag te verlagen.
  • Grimb33rt

23 berichten

België

De nieuwe platformtarieven delen mee instelprijs + 10% + 0.30 EUR als prijs die de koper te zien krijgt. Ik stel vast dat voor al mijn goedkope items de koper echter een bedrag ziet dat slechts 26 cent hoger ligt dan mijn instelprijs. Zit hier een fout in het systeem? Of heb ik iets gemist in de briefing?
  • filip9900

27 berichten

België

De nieuwe platformtarieven delen mee instelprijs + 10% + 0.30 EUR als prijs die de koper te zien krijgt. Ik stel vast dat voor al mijn goedkope items de koper echter een bedrag ziet dat slechts 26 cent hoger ligt dan mijn instelprijs. Zit hier een fout in het systeem? Of heb ik iets gemist in de briefing?
    • Aangemaakt 2 apr 2024 op 09:36
    Bizar dat het enkel voor die fout zou gaan.
    Als koper kunnen we uw instelprijs niet zien, maar als ik uw goedkoopste objecten van 0.47 cent neem, dan zou de instelprijs 0.15 EUR moeten zijn. Is die eigenlijk 0.20/0.21?
    0.15 + 0.02 + 0.30 = 0.47
    0.20 + 0.02 + 0.30 = 0.52
  • Grimb33rt

23 berichten

België

Bizar dat het enkel voor die fout zou gaan.
    Als koper kunnen we uw instelprijs niet zien, maar als ik uw goedkoopste objecten van 0.47 cent neem, dan zou de instelprijs 0.15 EUR moeten zijn. Is die eigenlijk 0.20/0.21?
    0.15 + 0.02 + 0.30 = 0.47
    0.20 + 0.02 + 0.30 = 0.52
    • Aangemaakt 2 apr 2024 op 10:05
    Die kosten idd 15 cent. U ziet mijn goedkoopste objecten blijkbaar toch aan 47 cent. Delcampe meldt aan mij dat de koper 41 cent zou zien, wat dus incorrect is.
  • filip9900

27 berichten

België

Die kosten idd 15 cent. U ziet mijn goedkoopste objecten blijkbaar toch aan 47 cent. Delcampe meldt aan mij dat de koper 41 cent zou zien, wat dus incorrect is.
    • Aangemaakt 2 apr 2024 op 10:39
    Ik kan hier geen schermafdruk plaatsen maar bvb 'Auzouer - Château de Pierrefitte - postkaart' zie ik aan 0.47 EUR staan.
    Bizar dat u 0.41 ziet staan.
  • trickgh

187 berichten

België

En de grote winnaar is? Delcampe ...
    Op mijn kleine loten van 1.00€ betaalde ik vroeger als Gold Member ongeveer 0.30€ commissie, nu doet Delcampe er 0.40€ bij voor zichzelf.
    40% commissie, enkel en alleen op een platform ter beschikking te stellen. Dat doet mij denken aan de onfrisse praktijken van de Rue du Midi destijds.
  • fdbsus

76 berichten

België

Goede morgen . Beste forum leden, Ik verkoop iets naar Duitsland voor totaal € 7,50

Wat betekent dan het volgende ? Dat ik maar 7€ ontvang van D.E ipv 7.50€ ?
    Verkoopprijs: € 7,00
    Verzendkosten en verpakking inbegrepen
    Waar is die 50 cent dan naartoe ??

Ik heb nog een paar verkopen waar een verkoopprijs bij staat die lager is dan wat ik factureer.

Ik vraag me af wat die koper voor een prijs moet betalen aan D.E

Dit schrijft Delcampe ergens in een blog
    Verkoper
    Je ontvangt het bedrag dat je voor je item wilt bekomen en de platformkosten worden meteen afgehouden op het bedrag betaald door de koper. Het bedrag dat je voor een item ontvangt is helemaal voor jou. Geen “verrassingen” meer bij de berekening van de platformkoste
  • jacques19

38 berichten

Nederland

Ik heb mijn eerste item verkocht na de platformaanpassing. De betaling via Paypal is ook binnen.
    Het item kostte voor de aanpassing € 4,00. Ik had een bulkaanpassing gedaan op 1 april rond 11 uur 's avonds met een vermindering voor al mijn items met 10%. De prijs van het verkochte item was nu € 3,60.
    De klant zag 3,60 + 0,36 (10%) + 0,30 = € 4,26. Mijn rekening bedroeg daarna € 7,96 (+ 3,70 shipping).
    Betaling vanuit Zwitserland met Paypal zag er als volgt uit:
    - Brutobedrag € 7,96
    - Paypal commissie € 0,53 (= € 0,05 + 6% van 7,96) dus inclusief Delcampe kosten
    - Partner commissie € 0,66 (draagt Paypal dus af aan Delcampe)
    - Netto voor mijzelf € 6,77 (7,96 -/- 0,53 -/- 0,66) waarvan 3,70 voor shipping
    Paypal draagt dus kosten van de betaling af aan Delcampe. Ik had gehoopt dat Paypal geen commissie over de Delcampe-commissie zou rekenen.
    Dit voorbeeld zou voldoende moeten zijn om het proces te begrijpen.
  • Karina63

273 berichten

Frankrijk

Ik heb mijn eerste item verkocht na de platformaanpassing. De betaling via Paypal is ook binnen.
    Het item kostte voor de aanpassing € 4,00. Ik had een bulkaanpassing gedaan op 1 april rond 11 uur 's avonds met een vermindering voor al mijn items met 10%. De prijs van het verkochte item was nu € 3,60.
    De klant zag 3,60 + 0,36 (10%) + 0,30 = € 4,26. Mijn rekening bedroeg daarna € 7,96 (+ 3,70 shipping).
    Betaling vanuit Zwitserland met Paypal zag er als volgt uit:
    - Brutobedrag € 7,96
    - Paypal commissie € 0,53 (= € 0,05 + 6% van 7,96) dus inclusief Delcampe kosten
    - Partner commissie € 0,66 (draagt Paypal dus af aan Delcampe)
    - Netto voor mijzelf € 6,77 (7,96 -/- 0,53 -/- 0,66) waarvan 3,70 voor shipping
    Paypal draagt dus kosten van de betaling af aan Delcampe. Ik had gehoopt dat Paypal geen commissie over de Delcampe-commissie zou rekenen.
    Dit voorbeeld zou voldoende moeten zijn om het proces te begrijpen.
    • Aangemaakt 3 apr 2024 op 02:22
    Hallo Jacques,
    Ja, ik heb juist op een ander onderwerp gevraagd aan Delcampe of wij niets kunnen doen om die kosten van Paypal een beetje te verzachten, zeker ivm kleine bedragen.
    Wat uw berekening betrefd die is heel duidelijk waarvoor dank.
    En uiteraard wordt Paypal berekend op bedrag inclusief , het was op voorhand ook gezegd dat alles zou meegerekend worden.
    53 cent op een initieel verkoopbedrag van 3.6 euro is dat is al een dikke hap uit de koek !
    Als er niets gebeurd om die kleine bedragen te supporten dan vrees ik dat velen hun Paypal rekening zullen opzeggen hier. Maar dat doet het clandizie niet ten goede... dus ik hoop op verlossing ! (tis juist Pasen geweest... een mens mag hopen nietwaar... :D)
    Groetjes
    K.

Word lid van de verzamelaars-community!

Registreren Aanmelden