Postzegels/Cinderella's Nagaland

• Hero2019

6 berichten

Nederland

Ik heb een zestal Cinderella's van Nagaland (zie afbeeldingen). Nagaland is een onderdeel van India.
    Op internet kan maar beperkt informatie hierover vinden. Eigenlijk alleen maar over enkele verkopen via Hipstamp.
    Wie kan meer informatie aanleveren? Ik zou hier heel erg meegeholpen zijn. Ik ben benieuwd naar een reactie (Reacties)
  • zeezotje

8 berichten

België

Hello,

Stamps ‘issued’ by Nagaland are considered Cinderellas, as while Nagaland is a real place (a state in India), stamps inscribed with that name were produced for sale to collectors by the colourful English stamp dealer Clive Feigenbaum, rather than for postal use.

gr,
    Marc
  • Hero2019

6 berichten

Nederland

Hello,

Stamps ‘issued’ by Nagaland are considered Cinderellas, as while Nagaland is a real place (a state in India), stamps inscribed with that name were produced for sale to collectors by the colourful English stamp dealer Clive Feigenbaum, rather than for postal use.

gr,
    Marc
    • Aangemaakt 1 jun. 2022 op 02:54
    Dear Marc,
    Thanks for your reply.
  • ras751

5 berichten

België

Ik heb een zestal Cinderella's van Nagaland (zie afbeeldingen). Nagaland is een onderdeel van India.
    Op internet kan maar beperkt informatie hierover vinden. Eigenlijk alleen maar over enkele verkopen via Hipstamp.
    Wie kan meer informatie aanleveren? Ik zou hier heel erg meegeholpen zijn. Ik ben benieuwd naar een reactie (Reacties)
    • Aangemaakt 20 mei 2022 op 07:38
    Een deel zegels van Nagaland zijn te bewonderen op LAstDodo
    Link (https)
    Er is ook een achtergrondpagina.
    Dit zijn zegels, maar geen postzegels. Op het randje van wat genoemd wordt 'illegale uitgiftes'. Nagaland is geen zelfstandige staat, heeft geen officiële postdienst, en heeft nooit opdracht gegeven om zegels te maken.
    Wie er aanbiedt vermeldt best dat het om Cinderella's gaat. Nooit de 'schijn' ophouden dat het postzegels zijn, want dat zijn het niet.
    Filatelistisch is de waarde nihil, maar kinderen zijn er gek op omwille van de leuke plaatjes.

Word lid van de verzamelaars-community!

Registreren Aanmelden