• delber

96 messaggi

Belgio

met de wijzigingen op de site...
    Bij de start van de nationale sites werden alle loten welke toen nog op DELCAMPE.COM stonden overgeplaatst naar DELCAMPE Internationaal en waren die loten dan ook nog zichtbaar op DELCAMPE Internatinaal; de prijs van het lot was en blijft in Euro behouden.

De leden konden dan hun diverse loten verplaatsen naar een nationale site van hun eigen keuze...

Bij het verplaatsen naar DELCAMPE.US werd de prijs in Euro dan automatisch omgerekend naar US $ en dit volgens een officiële wisselkoers; was dat naar DELCAMPE.UK, werd het dan in £ omgezet.

Om de leden al dan werk te besparen, hun loten één per één te verplaatsen, heeft Evelyne voorgesteld aan alle verkopers.. om alle loten in eens te verplaatsen ... en dit van DELCAMPE International naar één nationale Site, en dit volgens keuze van het lid...

Omdat ik van plan was mijn loten echter te verdelen over diverse nationale stites, en ook tevens alle scans meegaande te vernieuwen .. ( daar er toch diverse niet meer konden vergroot worden...door een vroeger panne bij de server) ... en ook omdat er zodanig veel andere leden vragen en problemen hadden... en Evelyne het zeker bijzonder druk moerst hebben... besloot ik dan ook het allemaal zelf te doen... in de loop der komende dagen...
    Zo ben ik begonnen met een deel van mijn loten te verplaatsen... en geleidelijk aan.. ging dat zeer vlot...
    Ook was het wel, voor mij nog niet zo duidelijk waar ik mijn loten van Spanje, Italie, Duitsland en diverse andere landen zou plaatsen... Deze op die nieuwe sites zetten .. vond ik geen zo een goed idee... omdat ik geen die talen begrijp... en ik toch vermoed dat de meeste gebruikers van die nationale sites...eerder hun taal zouden willen gebruiken...
    Uiteindelijk leek mij het dan ook best... om die loten dan maar gewoon op DELCAMPE Internationaal te laten staan... of beter nog ... te plaatsen op DELCAMPE.BE... omdat dan alle Belgische leden .. deze ook al konden zien wanneer zij op DELCAMPE.BE aan het zoeken waren...

Daarom vroeg ik ook aan Evelyne om al mijn loten welke op DELCAMPE Internationaal stonden ... deze globaal te verplaatsen naar DELCAMPE.BE...

Allicht heeft zij mij niet goed begrepen of was het gewoon niet mogelijk... maar heeft zij al mijn loten verplaatst naar DELCAMPE.BE ( waarvoor ik haar zeker zeer dankbaar ben... dat was anders een enorm werk geweest voor mij) ...
    Zo werden ook de loten welke ik intussen al verplaatst had naar DELCAMPE.US... nu verplaatst naar DELCAMPE.BE...
    en... werden de prijzen... in US $ terug verrekend naar Euro.

en tot mijn grote verwondering...
    een lot welke vroeger aangeboden werd voor 20.00 Euro werd bij het verplaatsen naar DELCAMPE.US omgerekend tot 24.59 $.
    En bij het verplaatsen nu, naar DELCAMPE.BE, tegen de wisselkoers van vandaag... zijn deze 24.59 $ nu 20.20 Euro geworden...

of... in een paar dagen zijn er 0.20 Euro bijgekomen !!!

Dit is mogelijks een nieuw domein... waar de "geld-makers" gebruik kunnen van maken... uitzien naar de wisselkoersen en veranderen van site.... en 't is in de pocket !!!

gilber Delrue