Vraag over postfolders ?

• coraxdel

123 mensajes

Bélgica

Hallo iedereen,
    Ik heb een vraagje over de postfolders uitgegeven door de post en die men meer dan talrijk aangeboden vindt her en der (vooral de postfolders van de jaren 60 en 70).

Mijn vraag is nu: weet er iemand wanneer de eerste postfolders zijn uitgegeven.

Ik dacht te weten dat post deze is beginnen uit te brengen midden de jaren vijftig, maar weet er iemand wanneer precies en werden postfolders uitgegeven voor alle uitgiften of enkel de toeslagzegels ?
    Ik was namelijk nogal verbaasd dat ik er onlangs nog een tegengekomen ben van de UPU reeks van 1952 (OCB 880-891).

Pas op: postfolders zijn niet te vergelijken met de zogenaamde herdenkingskaarten à la Tuberculose en andere toeslagzegels.

Thanks,
    Olivier
  • Cuenta eliminada
    Cuenta eliminada

0 mensajes

Bélgica

Hallo iedereen,
    Ik heb een vraagje over de postfolders uitgegeven door de post en die men meer dan talrijk aangeboden vindt her en der (vooral de postfolders van de jaren 60 en 70).

Mijn vraag is nu: weet er iemand wanneer de eerste postfolders zijn uitgegeven.

Ik dacht te weten dat post deze is beginnen uit te brengen midden de jaren vijftig, maar weet er iemand wanneer precies en werden postfolders uitgegeven voor alle uitgiften of enkel de toeslagzegels ?
    Ik was namelijk nogal verbaasd dat ik er onlangs nog een tegengekomen ben van de UPU reeks van 1952 (OCB 880-891).

Pas op: postfolders zijn niet te vergelijken met de zogenaamde herdenkingskaarten à la Tuberculose en andere toeslagzegels.

Thanks,
    Olivier
    • Creado 11 oct 2005 a 6:07
    Los datos ya no están disponibles porque la cuenta de este usuario ha sido eliminada (Reglamento RGPD)
  • coraxdel

123 mensajes

Bélgica

Los datos ya no están disponibles porque la cuenta de este usuario ha sido eliminada (Reglamento RGPD)
    • Creado 11 oct 2005 a 15:15
    Bijkomende vraag over postfolders: in hoeveel talen werden die uitgegeven ?

Ik heb namelijk een vrij sterk vermoeden dat deze tot een bepaalde periode eentalig frans waren....

Ik heb zo bvb. de postfolder van de EXPO 58 reeks (OCB 1047-1052) in het frans en zelfs in het duits maar niet in het nederlands.

Als iemand weet waar ik zulk in het nederlands kan vinden .... ?
    Olivier
  • Cuenta eliminada
    Cuenta eliminada

0 mensajes

Bélgica

Bijkomende vraag over postfolders: in hoeveel talen werden die uitgegeven ?

Ik heb namelijk een vrij sterk vermoeden dat deze tot een bepaalde periode eentalig frans waren....

Ik heb zo bvb. de postfolder van de EXPO 58 reeks (OCB 1047-1052) in het frans en zelfs in het duits maar niet in het nederlands.

Als iemand weet waar ik zulk in het nederlands kan vinden .... ?
    Olivier
    • Creado 19 oct 2005 a 8:01

Únese a la comunidad de coleccionistas

Inscripción Identificarse