Oude postkaart.

  • denisp49

    19 messages

    Belgium

    Hallo,
    Waar zou men deze postkaart kunnen plaatsen?
    Bij het land Frankrijk of Rusland?
    De grote oorlog?
    Dank bij voorbaat,
    Beste groeten,
    Denis
  • ysabje

    2 messages

    Belgium

    ik zie precies een stempel van 1948 maar de kaart lijkt me ouder. Ik zou het veiligheidshalve bij rusland plaatsen. Het is niet omdat het verzonden is in frankrijk dat het bij frankrijk thuishoort. De afbeelding is sowieso russisch leger.
  • denisp49

    19 messages

    Belgium

    ik zie precies een stempel van 1948 maar de kaart lijkt me ouder. Ik zou het veiligheidshalve bij rusland plaatsen. Het is niet omdat het verzonden is in frankrijk dat het bij frankrijk thuishoort. De afbeelding is sowieso russisch leger.
    • Created on 23 Feb 2024 at 12:59
    • #1689670
    Hallo,
    Bedankt voor uw uitleg.
    Ik respecteer uw uitleg en plaats de kaart bij Rusland.
    Nogmaals dank en beste groeten,
    Denis :hello:
  • Karina63

    188 messages

    France

    Hallo,
    Waar zou men deze postkaart kunnen plaatsen?
    Bij het land Frankrijk of Rusland?
    De grote oorlog?
    Dank bij voorbaat,
    Beste groeten,
    Denis
    • Created on 18 Feb 2024 at 04:05
    • #1684915
    Hallo, dit heb ik voor u gevonden op een franse site ;

    E. L. D (du nom de son fondateur, Ernest-Louis-Désiré Le Deley). fut l’une des plus grandes maisons d’éditions de cartes postales dans le premier tiers du XXe siècle.

    Link (https)

    Misschien vindt u daar nog meer informatie

    groetjes :hello:
  • denisp49

    19 messages

    Belgium

    Hallo, dit heb ik voor u gevonden op een franse site ;

    E. L. D (du nom de son fondateur, Ernest-Louis-Désiré Le Deley). fut l’une des plus grandes maisons d’éditions de cartes postales dans le premier tiers du XXe siècle.

    Link (https)

    Misschien vindt u daar nog meer informatie

    groetjes :hello:
    • Created on 24 Feb 2024 at 09:10
    • #1690105
    Hallo,
    Zeer bedankt voor de link.Heel interessant.
    Ja,en op mijn kaart staat ook ELD,dit doet mij twijfelen voor Rusland.
    Wat denkt u over mijn kaart?
    Dank bij voorbaat.
    Beste groeten,
    Denis
  • Karina63

    188 messages

    France

    Hallo,
    Zeer bedankt voor de link.Heel interessant.
    Ja,en op mijn kaart staat ook ELD,dit doet mij twijfelen voor Rusland.
    Wat denkt u over mijn kaart?
    Dank bij voorbaat.
    Beste groeten,
    Denis
    • Created on 25 Feb 2024 at 03:36
    • #1690528
    Hallo Denis, afgaande op de postzegel , een Semeuse dan spreken van de periode 1900 - 1920. De afstempeling zegt ; 19 - 10 / 14 .
    De 1 e wereldoorlog 3 maand bezig...
    Het is geweten van ELD dat ze foto's maakten van soldaten, eenheden ... dat de kaart een foto van het Russische leger bevat hoeft volgens mij niet persé te zeggen dat deze man ook in Rusland was. Het is heel plausibel dat die kaarten verkocht werden aan het front en deze man er ééntje hiervan naar zijn thuiscafé in Ronse heeft opgestuurd. De naam van de stad/dorp waar de kaart is afgestempeld kan ik niet lezen... Mogelijk 18 letters beginnende met FE .....P.A.DIEP... (nog te ontcijferen ! ) Veel succes ! :)
  • denisp49

    19 messages

    Belgium

    Hallo Denis, afgaande op de postzegel , een Semeuse dan spreken van de periode 1900 - 1920. De afstempeling zegt ; 19 - 10 / 14 .
    De 1 e wereldoorlog 3 maand bezig...
    Het is geweten van ELD dat ze foto's maakten van soldaten, eenheden ... dat de kaart een foto van het Russische leger bevat hoeft volgens mij niet persé te zeggen dat deze man ook in Rusland was. Het is heel plausibel dat die kaarten verkocht werden aan het front en deze man er ééntje hiervan naar zijn thuiscafé in Ronse heeft opgestuurd. De naam van de stad/dorp waar de kaart is afgestempeld kan ik niet lezen... Mogelijk 18 letters beginnende met FE .....P.A.DIEP... (nog te ontcijferen ! ) Veel succes ! :)
    • Created on 25 Feb 2024 at 05:34
    • #1690615
    Hallo Karina,zeer bedankt nogmaals voor uw perfecte beschrijving.
    Bent u ook verzamelaar van postkaarten?
    Ik heb er nog verschillende waar ik niets over weet,zou u me ook kunnen helpen met de andere?
    Dank bij voorbaat.
    Beste groeten,
    Denis
  • Karina63

    188 messages

    France

    Hallo Karina,zeer bedankt nogmaals voor uw perfecte beschrijving.
    Bent u ook verzamelaar van postkaarten?
    Ik heb er nog verschillende waar ik niets over weet,zou u me ook kunnen helpen met de andere?
    Dank bij voorbaat.
    Beste groeten,
    Denis
    • Created on 26 Feb 2024 at 03:29
    • #1691134
    Hallo Denis,
    Zonder dank en graag gedaan.
    Ben louter amateur en verzamelde oude postkaarten voornamelijk voor de poststempel en heb er wel enigen zien passeren, wel voornamelijk Europese kaarten.
    Als ik kan, wil ik graag helpen, als u ze hier post dan bekijk ik ze gelijk voor u.
    Beste groeten,
    Karina
  • denisp49

    19 messages

    Belgium

    Hallo Denis,
    Zonder dank en graag gedaan.
    Ben louter amateur en verzamelde oude postkaarten voornamelijk voor de poststempel en heb er wel enigen zien passeren, wel voornamelijk Europese kaarten.
    Als ik kan, wil ik graag helpen, als u ze hier post dan bekijk ik ze gelijk voor u.
    Beste groeten,
    Karina
    • Created on 26 Feb 2024 at 07:27
    • #1691344
    Hallo Karina,
    Ik heb er hier al gepost,wilt ge eens kijken.
    Dank bij voorbaat.
    Beste Groeten,
    Denis

Join the collectors community

Register Login