50 % korting op Fee bij items met 'Vaste' prijs !

• Grimb33rt

26 messages

Belgium

20 procent korting op de platformkosten, dat is niet hetzelfde als 20 procent korting op het totaalbedrag van de aankoop.
    • Created on 16 May 2025 at 16:56
    zonder promotie: 100 euro aankoop + 10.30 euro platformkosten = 110.30 euro betalen
    met promotie: 100 euro aankoop + 8.24 euro platformkosten = 108.24 euro betalen
  • hollandsale

99 messages

Netherlands

20 procent korting op de platformkosten, dat is niet hetzelfde als 20 procent korting op het totaalbedrag van de aankoop.
    • Created on 16 May 2025 at 16:56
    Ja natuurlijk. Sorry zat blijkbaar al een beetje te slapen. Helemaal gelijk. Het is dus een korting van 3x niets. Fijn weekend. Groet, Ton
  • Karina63

278 messages

France

zonder promotie: 100 euro aankoop + 10.30 euro platformkosten = 110.30 euro betalen
    met promotie: 100 euro aankoop + 8.24 euro platformkosten = 108.24 euro betalen
    • Created on 16 May 2025 at 17:02
    Beste Delcampers,
    Sluit me volledig bij jullie aan. Ook hier geen vreugde dansje ! Welgeteld 1 artikel dat in aanmerking komt en ze staan niet aan te schuiven ... integendeel...en of deze geste geäpprecieerd zal worden door verkopers van de 'hogere' klasse is nog maar de vraag.
    Eens boven een bepaald bedrag maak het natuurlijk weer wel een klein verschilletje... Neem een artikel van 5000 euro daar spreek je dan toch over een platformkost van 500.30 euro normaal en dit zou nu dus 400.30 euro worden... Maar of die 100 euro verschil veel uitmaakt voor iemand die zowiezo 5000 euro aan een hobby kan spenderen dat denk ik niet...
    Zoals reeds aangeduid is de impact van deze 20 procent op platformkosten actie voor items boven 100 euro een stuk marginaler dan deze van de acties 50 % op de 30 cent Delcampe fee voor items tussen 0 en 5 euro want hier is het voordeel alsook de perceptie ervan aanmerkelijk groter voor kopers.
    Ben afwachtend voor een nieuwe actie voor kleine bedragen ! :yes: Deze actie moet ik helaas aan mij voorbij laten gaan...
    Heel fijn weekend iedereen,
    Karina :hello:
  • hollandsale

99 messages

Netherlands

Ondanks dat er nu geen kortingen zijn voor de kleine verzamelaar heb ik helemaal niet te klagen. Ik ben een wereldverzameling tot 1900 aan het uitverkopen en zie nu dat er vooral behoefte is aan nieuwe kavels. Verkoop zelden meer iets uit de 1000 kavels die ik er al op had staan maar met een 250-tal nieuwe kavels zit ik in 2 weken al op bijna 25% verkoop. Het ziet er dus naar uit dat de verzamelaars kijken naar wat er aan nieuwe kavels binnen komt en niet meer naar de winkel gaan. Aan te raden is dus om kavels uit je winkel er uit te gooien en, eventueel met een kleine aanpassing, er opnieuw in te zetten. Het werk valt meestal wel mee want de scan(s) zijn toch al gemaakt. Vervelend punt blijft wel de klanten die geen zin hebben in Mangopay en betalen met PayPal. Die extra kosten moet je dus wel een beetje op de koop toenemen. Ik ben benieuwd of er meer verkopers zijn met deze ervaring. Hoop iets te horen. Vriendelijke groet, Ton
  • Karina63

278 messages

France

Ondanks dat er nu geen kortingen zijn voor de kleine verzamelaar heb ik helemaal niet te klagen. Ik ben een wereldverzameling tot 1900 aan het uitverkopen en zie nu dat er vooral behoefte is aan nieuwe kavels. Verkoop zelden meer iets uit de 1000 kavels die ik er al op had staan maar met een 250-tal nieuwe kavels zit ik in 2 weken al op bijna 25% verkoop. Het ziet er dus naar uit dat de verzamelaars kijken naar wat er aan nieuwe kavels binnen komt en niet meer naar de winkel gaan. Aan te raden is dus om kavels uit je winkel er uit te gooien en, eventueel met een kleine aanpassing, er opnieuw in te zetten. Het werk valt meestal wel mee want de scan(s) zijn toch al gemaakt. Vervelend punt blijft wel de klanten die geen zin hebben in Mangopay en betalen met PayPal. Die extra kosten moet je dus wel een beetje op de koop toenemen. Ik ben benieuwd of er meer verkopers zijn met deze ervaring. Hoop iets te horen. Vriendelijke groet, Ton
    • Created on 19 May 2025 at 09:20
    Hoi Ton,
    Ik neem jouw advies alvast ter harte en ga eerstdaags ook enkele vernieuwingen doorvoeren. Heb ook gemerkt dat kopers voornamelijk naar nieuwe kavels kijken en oudere eerder langszij laten... Tevens een mooie kans om de prijzen weer eens te updaten... meestal naar beneden... :D helaas het is niet anders... ik ben alvast blij dat de zegeltjes naar verzamelaars gaan en niet naar één of andere opkoper.
    Hier ook wordt nog steeds met Paypal afgerekent... vraag bij fakturen onder 20 euro steeds beleefd om aub niet met PP te betalen met gedetailleerde uitleg over de kosten ... en de meeste koper-verzamelaars hebben echt begrip voor de vraag, maar dan heb je er toch altijd ééntje die zich er niets van aantrekt of je nu moet bijbetalen of niet... a-sociaal ! :smash: en ik schrijf ze aan hoor , eender welke taal ! :pc_user: Soms krijg je dan toch een verontschuldiging... maar die zijn eerder zelden !
    Ach ja, we kunnen de samenleving niet veranderen hé... En sommige mensen lezen ook gewoon de verkoopsvoorwaarden niet...
    Nog een fijne verkoop verder ! :cool:
    Groetjes,
    K.

Join the collectors community

Register Login