Dagbladzegels

• dendijk

42 Beiträge

Belgien

Hallo,

Ik heb volgende dagbladzegels sinds enige tijd in mijn bezit. Is er iemand die hier iets van kent en me kan zeggen of de opdrukken echt of vals zijn? Het zijn de nummers DA34A, DA35A en DA36A.
  • stefanstefke

309 Beiträge

Belgien

Hallo,

Ik heb volgende dagbladzegels sinds enige tijd in mijn bezit. Is er iemand die hier iets van kent en me kan zeggen of de opdrukken echt of vals zijn? Het zijn de nummers DA34A, DA35A en DA36A.
    • Erstellt am 11.01.2009 um 07:57
    Hallo,

de ene dienst is de andere..

2 scans uit een boek van valse opdrukken slagmeulder 1955 (en echte)

scan 1 de karakteristieken van dit type (lengte van de opdruk, journaux 12.5 mm en dagbladen 15.5 mm) en de 5 gekende vervalsingen.

scan 2: de karakteristieken van de opdrukwoorden zelf, dit is dezelfde voor de 3 uitgiften al zijn de woorden van de andere versie 0.5 mm korter dan deze versie (journaux 12 mm en dagbladen 15 mm) de letters zijn wel hetzelfde, enkel staat de B onder de R en is de 1928 verdwenen.

mvg

Stef

ps: ik denk eerlijk gezegd, aan de letters te zien, dat het echte zijn, maar je moet ze toch eens nameten .
  • dendijk

42 Beiträge

Belgien

Hallo,

de ene dienst is de andere..

2 scans uit een boek van valse opdrukken slagmeulder 1955 (en echte)

scan 1 de karakteristieken van dit type (lengte van de opdruk, journaux 12.5 mm en dagbladen 15.5 mm) en de 5 gekende vervalsingen.

scan 2: de karakteristieken van de opdrukwoorden zelf, dit is dezelfde voor de 3 uitgiften al zijn de woorden van de andere versie 0.5 mm korter dan deze versie (journaux 12 mm en dagbladen 15 mm) de letters zijn wel hetzelfde, enkel staat de B onder de R en is de 1928 verdwenen.

mvg

Stef

ps: ik denk eerlijk gezegd, aan de letters te zien, dat het echte zijn, maar je moet ze toch eens nameten .
    • Erstellt am 11.01.2009 um 15:07
    Bedankt voor de scans!

Dat boek van Slagmulder ontbreek ik nog altijd in mijn bibliotheek, moet dit eens dringend gaan kopen aangezien ik stilaan met de klassieke (en duurdere) zegels bezig ben. Volgens de OCB bestaan er zelfs geen valse opdrukken van deze zegels aangezien ze er geen "VO" bijgedrukt hebben.

De afmetingen zijn in ieder geval correct. Ik zal dit weekend de rest eens rustig bekijken samen met mijne franse woordenboek.