@ \ POSTZEGEL HERKENSCANNER/ @

• Account eliminato
    Account eliminato

0 messaggi

Belgio

Le informazioni non sono più disponibili perché l'account di questo utente è stato eliminato (Regolamento RGPD).
  • coraxdel

123 messaggi

Belgio

Le informazioni non sono più disponibili perché l'account di questo utente è stato eliminato (Regolamento RGPD).
    • Creato 28 giu 2005 a 06:01
    Interessant idee. Toch een paar opmerkingen:

- IRIS scan of vingerafdrukken zijn uniek, dus voor de vergelijking wordt er een vergelijking gemaakt van one-to-many. Met een zegel blijft het een many-to-many situatie gezien dat een bepaalde zegel toch verschilt als je verschillende posities bekijkt op een vel van deze postzegels.

- Ik dacht dat Photoshop zoiets aankon, maar dat ben ik niet zeker. Iemand die hier kan helpen ?

- Verder kan je even kijken op Link (http) . Die hebben wel iets maar automatisatie is nog niet aan de orde waarschijnlijk.

Houd ons op de hoogte.

Groetjes,
    Olivier
  • Account eliminato
    Account eliminato

0 messaggi

Belgio

Interessant idee. Toch een paar opmerkingen:

- IRIS scan of vingerafdrukken zijn uniek, dus voor de vergelijking wordt er een vergelijking gemaakt van one-to-many. Met een zegel blijft het een many-to-many situatie gezien dat een bepaalde zegel toch verschilt als je verschillende posities bekijkt op een vel van deze postzegels.

- Ik dacht dat Photoshop zoiets aankon, maar dat ben ik niet zeker. Iemand die hier kan helpen ?

- Verder kan je even kijken op Link (http) . Die hebben wel iets maar automatisatie is nog niet aan de orde waarschijnlijk.

Houd ons op de hoogte.

Groetjes,
    Olivier
    • Creato 29 giu 2005 a 06:22
  • Account eliminato
    Account eliminato

0 messaggi

Belgio

• Creato 29 giu 2005 a 08:37
  • Account eliminato
    Account eliminato

0 messaggi

Belgio

• Creato 27 lug 2005 a 15:23
  • kalf999

324 messaggi

Paesi Bassi

• Creato 28 lug 2005 a 04:21
    Het projekt lijkt mij helaas onmogelijk...en wel omdat...

1. je niet de papiersoorten van de postzegel kan onderzoeken, hier is , als je een computer wilt gebruiken, meer geavanceerde apparatuur voor nodig.
    2. ook zou dit nieuwe apparaat een "plaatfout" niet herkennen , en na vergelijk classificeren als "vals".
    3. een door de zon/daglicht licht verkleurde zegel , zal ook niet worden herkend, omdat de "kleurvarieteit" niet meer bekend is volgens een Michel, Stanley Gibbons , of wat voor speciaal-catalogis dan ook.

zo kan ik nog wel een paar dingetjes opnoemen, waardoor ik denk dat dit allemaal erg moelijk gaat worden.

Een valse zegel onderscheiden van een echte , kan denk ik nog lang niet door computers worden gedaan, ik denk dat dit nog minimaal tientallen jaren zal duren.

Groetjes, Francois Kalf

• Account eliminato
    Account eliminato

0 messaggi

Belgio

Het projekt lijkt mij helaas onmogelijk...en wel omdat...

1. je niet de papiersoorten van de postzegel kan onderzoeken, hier is , als je een computer wilt gebruiken, meer geavanceerde apparatuur voor nodig.
    2. ook zou dit nieuwe apparaat een "plaatfout" niet herkennen , en na vergelijk classificeren als "vals".
    3. een door de zon/daglicht licht verkleurde zegel , zal ook niet worden herkend, omdat de "kleurvarieteit" niet meer bekend is volgens een Michel, Stanley Gibbons , of wat voor speciaal-catalogis dan ook.

zo kan ik nog wel een paar dingetjes opnoemen, waardoor ik denk dat dit allemaal erg moelijk gaat worden.

Een valse zegel onderscheiden van een echte , kan denk ik nog lang niet door computers worden gedaan, ik denk dat dit nog minimaal tientallen jaren zal duren.

Groetjes, Francois Kalf

• Creato 8 ago 2005 a 06:09
  • Account eliminato
    Account eliminato

0 messaggi

Belgio

• Creato 8 ago 2005 a 07:10
  • firewolf

30 messaggi

Belgio

• Creato 28 giu 2005 a 06:01
    Dit is uiteraard een zeer goed idee. De technologie is misschien wel beschikbaar maar de technieken staan nog verre van op punt.

Het scannen en vergelijken van zegels zal mijn inziens op termijn een afgeleide worden van andere professionele systemen.

Het herkennen van grafische elementen bevindt zich op dit ogenblik nog in een onderzoekssfeer. En dan zelfs grotendeels nog in de fundamentele onderzoekswereld, laat staan in het toegepast onderzoek.

De grafische wereld kent op dit ogenblik een zeer groot probleem rond het exact herkennen van lettertypes (fonts). Zelfs hier bestaan nog geen algemeen toegepaste systemen. En dan spreken we hier van een zwart lettertje op een witte achtergrond.

Ooit zullen er bvb wel grafische search engines (google, ...) ontstaan en pas dan zullen we denk ik echt diverse toepassingen gaan krijgen.

Een aantal extra problemen die opduiken rond postzegels zijn reeds in andere posts vermeld en ga ik niet herhalen.

Een herkenningssysteem voor postzegels - dat verder gaat dan die Duitse software - moet echter stap voor stap onderzocht en opgebouwd worden. Het is zeker niet iets wat iemand even tussendoor maakt. Hier komt heel wat bij kijken: kennis van grafische formaten, databanken, softwareontwikkeling, vergelijkingsalgoritmes en toch wel vrij zware en fundamentele wiskunde, aanmaak specificaties en procedures, enz, enz

Maar kortom, het is een zeer goed en leuk idee.

Ik werk zelf als wetenschappelijk onderzoeker en als ik ooit de kans krijg aan een dergelijk onderzoek mee te werken, doe ik het ook. Het lettertype probleem staat bvb op de agenda om een van de komende jaren uit te werken (in eerste instantie fondsen zoeken). De grafische wereld boeit me sowieso en ICT is een van mijn hoofdonderwerpen. De nodige onderzoeksgelden vinden is een van de eerste en grootste problemen bij zo iets. Misschien kan Delcampe hier ooit een bijdrage leveren :)

Dit wordt zeker nog vervolgd...

Groetjes,
    Frank

Unisciti alla community di collezionisti!

Registrati Login