Tanding meten

• fila_boutersem

148 messages

Belgium

Hallo allemaal,

Daar ik veel problemen begin te krijgen met mijn zicht (mijn ogen worden een dagje ouder) heb ik het soms moeilijk om de variaties in tanding te onderscheiden.

SAFE verkoopt een electronische tandingmeter, doch deze valt nogal duur uit, zeker indien hij moet dienen om sporadisch te gebruiken (meer dan 200 Euro).

Daartegenover verkoopt Michel.de een software "Perfoscope" voor een goede 60 Euro, die metingen doet via de scanner aan de Pc.

Is er reeds iemand onder u die ondervinding heeft met de software van MICHEL ?

Alle info is welkom.

Bedankt bij voorbaat voor uw raadgevingen.

Vriendelijke groeten,

Gilbert
  • Account deleted
    Account deleted

0 messages

Belgium

Hallo allemaal,

Daar ik veel problemen begin te krijgen met mijn zicht (mijn ogen worden een dagje ouder) heb ik het soms moeilijk om de variaties in tanding te onderscheiden.

SAFE verkoopt een electronische tandingmeter, doch deze valt nogal duur uit, zeker indien hij moet dienen om sporadisch te gebruiken (meer dan 200 Euro).

Daartegenover verkoopt Michel.de een software "Perfoscope" voor een goede 60 Euro, die metingen doet via de scanner aan de Pc.

Alle info is welkom.

Vriendelijke groeten,

Gilbert
    • Created on Aug 31, 2006 at 1:42 PM
    This information is no longer available because the user’s account has been deleted (GDPR)
  • fila_boutersem

148 messages

Belgium

This information is no longer available because the user’s account has been deleted (GDPR)
    • Created on Sep 23, 2006 at 11:40 AM
    Hallo Erik,

Bedankt voor uw uitleg.
    Mijn zoon (informaticus) heeft er ook zijn twijfels over, hij zegt dat deze software wel degelijk zal werken op een bepaald merk van scanners, doch hetwelke ?
    Hij heeft mij aangeraden om de elektronische meter van Safe te kopen met als reden ; u zal uw centen niet meekrijgen in uw graf, en wij geven wat rest toch later uit.
    Zodra ik deze meter bezit hou ik jullie op de hoogte van de resultaten. Als ik de handelaar mag geloven, zijn deze echt goed.
    We zien nog wel.
    Vriendelijke groeten,

Gilbert
  • Account deleted
    Account deleted

0 messages

Belgium

Hallo Erik,

Bedankt voor uw uitleg.
    Mijn zoon (informaticus) heeft er ook zijn twijfels over, hij zegt dat deze software wel degelijk zal werken op een bepaald merk van scanners, doch hetwelke ?
    Hij heeft mij aangeraden om de elektronische meter van Safe te kopen met als reden ; u zal uw centen niet meekrijgen in uw graf, en wij geven wat rest toch later uit.
    Zodra ik deze meter bezit hou ik jullie op de hoogte van de resultaten. Als ik de handelaar mag geloven, zijn deze echt goed.
    We zien nog wel.
    Vriendelijke groeten,

Gilbert
    • Created on Sep 23, 2006 at 2:00 PM
  • Account deleted
    Account deleted

0 messages

Belgium

Hallo Erik,

Bedankt voor uw uitleg.
    We zien nog wel.
    Vriendelijke groeten,

Gilbert
    • Created on Sep 23, 2006 at 2:00 PM
  • fila_boutersem

148 messages

Belgium

• Created on Sep 30, 2006 at 4:38 PM
    Hallo Rudy en Erik en alle geïnteresseerden,

Ik heb verleden week de koop gedaan en heb er zeker geen spijt van.

De meter werkt prima, hij is volgens mij zijn geld waard (al is het een beetje naar de dure kant).
    Wat ik al kunnen vaststellen heb is dat de Michel Cataloog veel juistere gegevens weergeeft dan de Yvert :
    Bijvoorbeeld :
    De langlopende reeksen van de Russische Federatie die in Yvert en ook op de site van de Russische staatsdrukkerij "Marka" aangegeven worden als met tanding 12 x 12,50, worden gemeten als 12,00 x 12,25.
    De Michel cataloog vermeldt hier eveneens 12 x 12,25, wat aangeeft dat zij metingen doen alvorens iets af te drukken.
    Dit wil zeggen dat de tanding korter bij de 12,25 ligt dan bij de 12,50.
    De meter rondt de gegevens af naar het korst bijliggend vierde.

Als u zinnens bent er toch ene te kopen, zou ik u aanraden om niet te lang te wachten. Volgens de handelaar zou de prijs dit jaareinde nog stijgen.
    En zoals mijn zoon mij gezegd heeft "U krijgt uw centen niet mee in uw graf, profiteer er nu van", en dit heb ik gedaan.

Nog een aangename zondag aan iedereen,

Gilbert
  • Account deleted
    Account deleted

0 messages

Belgium

Hallo allemaal,

Alle info is welkom.

Vriendelijke groeten,

Gilbert
    • Created on Aug 31, 2006 at 1:42 PM
  • Account deleted
    Account deleted

0 messages

Belgium

• Created on Dec 14, 2006 at 5:34 AM
  • fila_boutersem

148 messages

Belgium

• Created on Feb 14, 2007 at 3:18 PM
    Hallo Rudy,

In België schommelt de prijs ook rond de 215 Euro.
    Ik beb mijn meter gekocht bij een groothandel in Tielt-Winge (Dezittere) en heb een korting gekregen van 10% omdat ik een hele hoop andere zaken gekocht heb op dat moment.
    Het is veel geld, doch ik heb er al veel plezier van gehad. (Een geluk dat mijn vrouw dit allemaal niet leest)
    Vriendelijke groeten,

Gilbert :beer: :beer:
  • stefanstefke

309 messages

Belgium

Hallo Rudy,

In België schommelt de prijs ook rond de 215 Euro.
    Ik beb mijn meter gekocht bij een groothandel in Tielt-Winge (Dezittere) en heb een korting gekregen van 10% omdat ik een hele hoop andere zaken gekocht heb op dat moment.
    Het is veel geld, doch ik heb er al veel plezier van gehad. (Een geluk dat mijn vrouw dit allemaal niet leest)
    Vriendelijke groeten,

Gilbert :beer: :beer:
    • Created on Feb 14, 2007 at 3:34 PM
    Hallo,

tandingmeter op ebay nr 160084253592 ; 167.38 euro + verzending.

goedkoopste dat ik gevonden heb.

mvg

Stefanstefke

Join the collectors community

Register Login