• @webmaster
    Administrator

6958 messages

Belgium

Beste leden,

uit het grote aantal E-mails dat ik krijg, meen ik te moeten besluiten dat ik niet volledig duidelijk ben geweest in mijn vorige bericht.

Hierbij ga ik proberen de gevolgen te beschrijven van het verlies van bepaalde gegevens door de crash van verleden week.

Gelieve dan ook duidelijk te begrijpen dat alle gegevens welke in gevoerd werden tussen 11 en 16 september ( verder gewoon " deze periode " genoemd ) definitief verloren zijn.

dat brengt met zich mee:

1. Voor de verkopers

1.1. Alle door u geplaatste nieuwe veilingen gedurende deze periode, zijn niet geregistreerd en verloren; gelieve deze dan ook opnieuw te plaatsen.

1.2. Alle door u aangebrachte wijzigingen aan uw veilingen gedurende deze periode , zijn niet geregistreerd en verloren; gelieve deze dan ook opnieuw te wijzigen.

1.3. Alle door u zelf afgesloten veilingen gedurende deze periode , zijn niet geregistreerd en verloren; gelieve deze dan ook opnieuw te sluiten ( want anders blijven deze open en kan er op geboden worden.)

1.4.1. Alle biedingen reeds gedaan voor deze periode op uw loten en waarvan de einddatum na deze periode is, zijn geregistreerd en zijn blijven bestaan.

1.4.2. Alle biedingen gedurende deze periode op de loten welke afliepen voor het einde deze periode zijn voorlopig geregistreerd geweest; daarvan heeft u en de koper ,een bericht einde veiling ontvangen, maar zijn uiteindelijk niet definitief geregistreerd geweest. Dat betekent dat die loten automatisch opnieuw herplaatst zijn en dit zonder vroegere biedingen.
    Wij raden u dan ook uitzonderlijk aan, deze loten zo vlug mogelijk af te sluiten, en deze af te rekenen met de koper welke zijn bericht van toewijzing ontvangen heeft.

1.4.3. Op de loten waarop reeds biedingen waren uitgebracht voor deze periode en welke echter ook gedurende deze periode verhoogd werden, en welke ook afgesloten werden in deze periode, zijn toegewezen aan de hoogste bieder; zowel de koper als de verkoper hebben het bericht gekregen van einde veiling en kunnen deze dan ook verder afhandelen; echter is er hier een klein probleempje.... op de verdere lijsten kan er een andere vermeende koper vermeld zijn., namelijk de hoogste bieder gekend juist voor deze periode , daar er een hoger bod werd uitgebracht voor het einde van de veiling, was deze dan ook de eigenlijke koper niet. (ook kan de eigenlijke koper en de verkoper elkaar geen rating geven)

2. Voor de kopers.

2.1. Alle door u geplaatste biedingen gedurende deze periode, zijn niet geregistreerd en verloren; gelieve deze dan ook opnieuw uit te voeren.

2.2. Voor alle veilingen waarvan u het bericht ontvangen heeft dat u de koper zijn, blijft u de eigenlijke koper, ondanks dit op de anders zou vermeld zijn.

2.3. Wanneer u eventueel vermeld wordt als de koper, doch u heeft geen E-mail ontvangen waarin duidelijk gesteld is dat u de koper zijn, moet u die vermeldingen als foutieve vermelding aanzien.

3. Beoordelingen

3.1. Alle gegeven en gekregen beoordelingen gedurende deze periode zijn eveneens niet geregistreerd en moeten opnieuw ingevoerd worden.

3.2. Zoals reeds hoger aangehaald; voor enkele afgelopen veilingen in deze periode zal het niet mogelijk zijn aan de eigenlijke koper en verkoper, een beoordeling te geven. Alle ten onrechte gegeven beoordelingen van de loten met een foutief vermelde koper zullen ook geschrapt worden. ( Gelieve ons dan ook te verwittigen bij vaststelling van dergelijke foutief gegeven beoordelingen)

4.Vragen/Antwoorden.
    Alle vragen gestelde in deze periode moeten dan ook hersteld worden; de eventuele antwoorden gegeven in deze periode zijn eveneens opnieuw te geven.
    Alle door u aangebrachte wijzigingen aan uw veilingen gedurende deze periode , zijn niet geregistreerd en verloren; gelieve deze dan ook opnieuw te wijzigen.

Dit alles is slechts van toepassing op de verrichtingen van de veilingen van 11 tot 16 september.

Aangeraden wordt om ook eens alle gedane verrichtingen na te zien.

Gelieve hierbij nogmaals mijn verontschuldigingen te vinden voor alle ongemakken.

Met vriendelijke groeten,

Seb Delcampe, Manager

PS. Ik verzeker u dat ik zelf alle nodige maatregelen zal ondernemen om dergelijke zaken in de toekomst te voorkomen.