Valse omgekeerde Dendermonde

• janellen

5 berichten

België

Momenteel 10 februari 2025 wordt er op Delcampe de 'Omgekeerde Dendermonde' in aantallen aangeboden door verschillende verkopers.
    De vermelding door de koper is 'Faux'
    Het betreft hier GEEN echte postzegel maar een getande kopie op wit blinkend papier.
    Er is ook de vermelding 'MNH' of XX wat normaal duid op onbeschadigde gom!
    Er is helemaal geen gom aanwezig!
    Er zijn al meerdere biedingen op.
    Ikzelf was het eerste slachtoffer.
    Ik was in de overtuiging dat het hier om een echte postzegel met vervalsing ging, door de vermelding 'MNH'.
    Bij mijn aankoop was er maar één scan zodat ik de achterkant niet kon zien.
    Dit is gewoon bedriegerij op grote schaal!
    Ik hoop dat Delcampe hier actie onderneemt om deze items te verwijderen!
  • Karina63

285 berichten

Frankrijk

Momenteel 10 februari 2025 wordt er op Delcampe de 'Omgekeerde Dendermonde' in aantallen aangeboden door verschillende verkopers.
    Het betreft hier GEEN echte postzegel maar een getande kopie op wit blinkend papier.
    Ik was in de overtuiging dat het hier om een echte postzegel met vervalsing ging, door de vermelding 'MNH'.
    • Aangemaakt 10 feb 2025 op 05:19
    Hallo Janellen,
    Het is goed dat u de mensen hier waarschuwt , indien u zelf reeds slachtoffer was kunt u dit best melden aan de helpdesk van Delcampe. Indien een beschrijving niet klopt met wat u heeft gekocht en aangekregen hebt u recht op uitleg of terugbetaling, minstens een vergoeding.
    Heeft u de verkoper hierover aangeschreven nadat u die ' copie' zegel had ontvangen ?
    Een vergissing is altijd menselijk maar als het nu weer gebeurd is er inderdaad misschien wel sprake van oplichterij en zou ik zeker Delcampe op de hoogte brengen of op zijn minst vragen om dit even na te kijken.
    Nog veel succes alvast,
    Groetjes
    Karina
  • %mod_nikos
    Rekening afgesloten

54 berichten

Nederland

• Aangemaakt 10 feb 2025 op 05:19
    Charter 5.1.2 is hier duidelijk over :
    "Filatelie: valse postzegels die na 1945 zijn gemaakt via printer, fotokopie of een andere moderne druktechniek: zijn verboden". De lopende aanbiedingen vermelden alle FAUX, maar als het moderne technieken zijn, is aanbieden verboden. U kunt met uw exemplaar waarschijnlijk wel zien of het een herdruk na 1945 is. In dat geval is de verkoper in overtreding en dient Delcampe deze aanbiedingen te sluiten. Adviseer u de helpdesk hiervoor te benaderen, dan kan er gericht actie worden ondernomen. :cop:
    Succes ! Nikos
  • janellen

5 berichten

België

Charter 5.1.2 is hier duidelijk over :
    "Filatelie: valse postzegels die na 1945 zijn gemaakt via printer, fotokopie of een andere moderne druktechniek: zijn verboden". De lopende aanbiedingen vermelden alle FAUX, maar als het moderne technieken zijn, is aanbieden verboden. U kunt met uw exemplaar waarschijnlijk wel zien of het een herdruk na 1945 is. In dat geval is de verkoper in overtreding en dient Delcampe deze aanbiedingen te sluiten. Adviseer u de helpdesk hiervoor te benaderen, dan kan er gericht actie worden ondernomen. :cop:
    Succes ! Nikos
    • Aangemaakt 10 feb 2025 op 06:28
    Geachte
    Hartlijk dank voor uw reactie!
    Ik kan pas op 11 februari een geschil openen, wat ik zeker zal doen.
    Heb ondertussen wel al een bericht gezonden naar de verkoper. Maar deze heeft nog niet gereageerd.
  • %mod_nikos
    Rekening afgesloten

54 berichten

Nederland

Geachte
    Hartlijk dank voor uw reactie!
    Ik kan pas op 11 februari een geschil openen, wat ik zeker zal doen.
    Heb ondertussen wel al een bericht gezonden naar de verkoper. Maar deze heeft nog niet gereageerd.
    • Aangemaakt 10 feb 2025 op 06:31
    Los van een geschil kunt u direct de helpdesk benaderen als u de lopende aanbiedingen wil laten verwijderen.
    :help: Onderaan de pagina onder "diensten" ziet u de keuze "neem contact met ons op" Door daar op te klikken krijgt u een scherm met o.a. "klantendienst" Als u hier op drukt krijgt u het invulscherm met "gebruiker" - "reden" - "onderwerp" en een veld om e.e.a. uit te leggen. Na verzenden volgt een bevestiging via de mail met standaard antwoorden. De laatste vraag is of u wat aan alle hulponderwerpen had en het probleem is opgelost. Kies daar NEE en uw vraag gaat naar de helpdesk die contact met u op zal nemen. Zo voorkomt u dat anderen ook de dupe worden van dit verboden maakwerk.
    Succes !
  • Poepke123

8 berichten

België

Beste verzamelaars en ook handelaars er worden meerdere thema postzegels aangeboden die nooit een Michel nummer of yvert nummer hebben of krijgen dat zijn cinderellas maar dat wordt zelden door handelaars vermeld als de verzamelaar daar op uitkomt zal er binnen X tijd geen enkele zegels nog verkocht worden via internet.
  • janellen

5 berichten

België

Beste verzamelaars en ook handelaars er worden meerdere thema postzegels aangeboden die nooit een Michel nummer of yvert nummer hebben of krijgen dat zijn cinderellas maar dat wordt zelden door handelaars vermeld als de verzamelaar daar op uitkomt zal er binnen X tijd geen enkele zegels nog verkocht worden via internet.
    • Aangemaakt 12 mrt 2025 op 10:48
    Dit ging helemaal niet over cinderella´s!
    Gewoon geprint op een wit glanzend papier en een tanding aangezet.
    Was heel mooi gedaan daar niks van.
    Op de scan was alleen de voorkant afgebeeld. Van deze zegel bestaan er vervalsingen op de echte zegel. Daarom mijn interesse.
    Het was omdat er enkele dagen later dezelfde items aangeboden werden in blokken van 4 en 10 zegels, waarvan wel de achterzijde ingescand was. Toen was het te laat! Heb na ontvangst protest aangetekend en mijn centen terug gekregen. Wat de andere kopers er mee gedaan hebben weet ik niet.
    Eén ding is zeker, een bedriegerij op grote schaal.
    Trouwens Delcampe verbied om vervalsingen aan te bieden.
    Zie in één van de vorige reacties waar u dit kan vinden in de reglementering.
  • Poepke123

8 berichten

België

beste meneer Janelle Het was niet een reactie op uw schrijven maar wel een waarschuwing op algemeen verkoop stukken, je bent van Belgie dan zou je mij moeten erkennen ik ben Fila Francis en help verzamelaars.
    Wat betreft vervalsingen, Ik doe 60 jaar postzegels en heb op veilingen gezeten en gewerkt met grote bekendheden en was zelf op de veiling toen karphof onze grote schaakmeester de omgekeerde Dendermonde heeft aangekocht. Vervalsingen zijn van alle tijden, en via internet is het nog gemakkelijker om valse poststukken of postzegels te verkopen .Dure postzegels zal ik nooit aankopen zonder ze persoonlijk te kunnen te beoordelen voor ik aankoop.
    Mijn kenmerken ik sta in de Belgische cataloog.
    Fila Francis
  • nero2016

1 bericht

België

ok

Word lid van de verzamelaars-community!

Registreren Aanmelden