watermerk detector

• Rekening verwijderd
    Rekening verwijderd

0 berichten

België

De informatie is niet meer beschikbaar omdat de rekening van deze gebruiker is verwijderd (AVG)
  • janssepa

105 berichten

België

De informatie is niet meer beschikbaar omdat de rekening van deze gebruiker is verwijderd (AVG)
    • Aangemaakt 5 nov 2010 op 14:34
    Hello,

Indien je een elektronisch apparaat zoekt om watermerken te detekteren(vb Lindner etc),dan is hetgeen volgt niet het door u gezochte antwoord.
    Deze apparaten vind je zeer prijzig in de postzegelhandel en soms 2de hands op veilingen.

Zoek je een eenvoudige,veilige en goedkope manier om watermerken te zoeken op gebruikte én postfrisse zegels ,dan schaf je een zwart plastieken bakje aan (watermerkzoeker:enkele euros-ook bij de postzegelhandel) en zuivere wasbenzine(bij drogist).
    Sinds jaren pas ik(als klassiekverzamelaar) deze (oude)methode toe
    tot grote voldoening en zonder enig probleem.
    groetjes
    Paul
  • Rekening verwijderd
    Rekening verwijderd

0 berichten

België

Hello,

Indien je een elektronisch apparaat zoekt om watermerken te detekteren(vb Lindner etc),dan is hetgeen volgt niet het door u gezochte antwoord.
    Deze apparaten vind je zeer prijzig in de postzegelhandel en soms 2de hands op veilingen.

Zoek je een eenvoudige,veilige en goedkope manier om watermerken te zoeken op gebruikte én postfrisse zegels ,dan schaf je een zwart plastieken bakje aan (watermerkzoeker:enkele euros-ook bij de postzegelhandel) en zuivere wasbenzine(bij drogist).
    Sinds jaren pas ik(als klassiekverzamelaar) deze (oude)methode toe
    tot grote voldoening en zonder enig probleem.
    groetjes
    Paul
    • Aangemaakt 10 nov 2010 op 12:10
  • janssepa

105 berichten

België

• Aangemaakt 11 nov 2010 op 02:55
    Hello,
    Bij Delcampe worden ze momenteel niet aangeboden;je kunt eventueel eens proberen bij Antverpia stamps.(verkoopt via internet)
    In afwachting kun je elke zwarte(niet afgevende)ondergrond gebruiken;een brede (gebruikte )zwarte Hawidstrook is hiervoor bvb uitstekend geschikt.
    De zuivere wasbenzine kun je kopen bij Delhaize(en ook bij carrefour en colruyt veronderstel ik)
    Ik gebruik dit systeem reeds sinds ik verzamel(en mijn vader en grootvader deden hetzelfde)zonder enig probleem.
    Indien je twijfelt kun je het eerst eens toepassen op een defekte of goedkope zegel om zelf overtuigd te worden.De zegel moet met de beeldzijde op de zwarte ondergrond gelegd worden en op de rug giet men enkele druppels:het watermerk verschijnt na enkele seconden,maar door de vluchtigheid van de benzine droogt deze,zonder spoor op in een 10 tal seconden.

Beste groeten,
    Paul
  • Rekening verwijderd
    Rekening verwijderd

0 berichten

België

• Aangemaakt 11 nov 2010 op 02:55
  • trickgh

187 berichten

België

• Aangemaakt 13 nov 2010 op 09:11
    Jaren terug had ik eens gelezen dat men hexaan kon gebruiken. Ik had toen een vriend die in een labo werkte en mij een halve liter bezorgde. Werkte wonderwel in een zwart schaaltje, zonder sporen na te laten op de zegel of gom. Maar ik zou niet weten waar je hexaan kunt kopen als buitenstaander. Bovendien gevaarlijk spul, want zeer licht ontvlambaar.

Voor de keren dat ik nu nog een watermerk zoek, gebruik ik een optisch toestelletje, waar de zegel wordt tussen gedrukt door middel van een spanvijs. Werkt goed voor een paar zegels. Neemt nogal wat tijd om iedere zegel afzonderlijk te plaatsen en de juiste lichtinval te zoeken. Er mogen ook geen verdikkingen zijn op de zegel door restjes papier of klever.
  • fdbsus

78 berichten

België

• Aangemaakt 5 nov 2010 op 14:34
    Dag, Ik heb een electrisch toestel dat watermerken detecteert. Het zou een van de volgende artikelen zijn dat ik op Delcampe wou zetten. Ik heb het reeds een aantal jaar in bezit maar het is maar een paar maal gebruikt. Van hetzelfde merk heb ik een tandingmeter. Duur in aankoop indertijd maar indien er interesse is zet ik het ook wel te koop. In ieder geval scan op aanvraag. Ik wens iedereen nog veel groeten en HAPPY HUNTING op Delcampe site en zeker aan mijn van nu en vroeger. François
  • Rekening verwijderd
    Rekening verwijderd

0 berichten

België

Hello,
    Bij Delcampe worden ze momenteel niet aangeboden;je kunt eventueel eens proberen bij Antverpia stamps.(verkoopt via internet)
    In afwachting kun je elke zwarte(niet afgevende)ondergrond gebruiken;een brede (gebruikte )zwarte Hawidstrook is hiervoor bvb uitstekend geschikt.
    De zuivere wasbenzine kun je kopen bij Delhaize(en ook bij carrefour en colruyt veronderstel ik)
    Ik gebruik dit systeem reeds sinds ik verzamel(en mijn vader en grootvader deden hetzelfde)zonder enig probleem.
    Indien je twijfelt kun je het eerst eens toepassen op een defekte of goedkope zegel om zelf overtuigd te worden.De zegel moet met de beeldzijde op de zwarte ondergrond gelegd worden en op de rug giet men enkele druppels:het watermerk verschijnt na enkele seconden,maar door de vluchtigheid van de benzine droogt deze,zonder spoor op in een 10 tal seconden.

Beste groeten,
    Paul
    • Aangemaakt 11 nov 2010 op 06:35
  • stefanstefke

309 berichten

België

• Aangemaakt 11 aug 2011 op 04:08
    Bij sommige van de eerste spoorwegzegels heb je ook een watermerk (zie catalogus, meestal 50% meerwaarde) , maar meestal kan je die wel zien zonder wasbenzine,
    gewoon tegen een sterke lamp houden.

gebruik wasbenzine ook alleen maar voor gestempelde zegels , kan echt niet goed zijn voor de gom van de eerste zegels.

Ik gebruik zelf meestal een combinatie van, de meeste kan je het zo zien met lamp, anders wasbenzine druppeltje op doen of/en electrische watermerkdetector.

mvg en veel speurplezier

Stef
  • janssepa

105 berichten

België

• Aangemaakt 11 aug 2011 op 04:08
    Hello
    Persoonlijk heb ik geen weet van mogelijke beschadigingen.
    Ik gebruik wasbenzine reeds zeer lang (onlangs nog op een "postfrisse"-met gom- Medaillon-zonder enig probleem.)
    Op zegels gedrukt met het diepdrukprocedé én met gom(onze Epauletten en Medaillons) heeft dit zeker geen enkele invloed.

Zoals hiervoor door een ander lid reeds gesteld, moet de wasbenzine zuiver zijn en geen residus bevatten(door het flesje ook voor iets anders te gebruiken bvb).
    Alhoewel onbekend voor mij, is het misschien voorzichtiger dit niet te gebruiken voor zegels gedrukt met vluchtige kleuren zoals aniline.
    Mvg
    Paul
  • Rekening verwijderd
    Rekening verwijderd

0 berichten

België

Hello
    Persoonlijk heb ik geen weet van mogelijke beschadigingen.
    Ik gebruik wasbenzine reeds zeer lang (onlangs nog op een "postfrisse"-met gom- Medaillon-zonder enig probleem.)
    Op zegels gedrukt met het diepdrukprocedé én met gom(onze Epauletten en Medaillons) heeft dit zeker geen enkele invloed.

Zoals hiervoor door een ander lid reeds gesteld, moet de wasbenzine zuiver zijn en geen residus bevatten(door het flesje ook voor iets anders te gebruiken bvb).
    Alhoewel onbekend voor mij, is het misschien voorzichtiger dit niet te gebruiken voor zegels gedrukt met vluchtige kleuren zoals aniline.
    Mvg
    Paul
    • Aangemaakt 11 aug 2011 op 12:44
  • janssepa

105 berichten

België

• Aangemaakt 11 aug 2011 op 14:03
    Dit is te koop in Delhaize( of een drogist) onder de naam "wasbenzine"
    Geen andere benzine gebruiken.
    mvg
    Paul
  • Rekening verwijderd
    Rekening verwijderd

0 berichten

België

Dit is te koop in Delhaize( of een drogist) onder de naam "wasbenzine"
    Geen andere benzine gebruiken.
    mvg
    Paul
    • Aangemaakt 11 aug 2011 op 15:05

Word lid van de verzamelaars-community!

Registreren Aanmelden