rekening opgeschort?

• Discamuda

17 berichten

België

Wat gebeurt er wanneer je een bieding wint en er ondertussen bij de verkoper een melding komt " rekening opgeschort". Gaat de deal dan niet (meer) door? Is dit definitief?
  • Karina63

281 berichten

Frankrijk

Wat gebeurt er wanneer je een bieding wint en er ondertussen bij de verkoper een melding komt " rekening opgeschort". Gaat de deal dan niet (meer) door? Is dit definitief?
    • Aangemaakt 12 mrt 2025 op 04:43
    Er vanuit gaande dat wanneer een verkoper zijn rekening opschort of wordt opgeschort hij ook geen toegang meer heeft tot zijn account. Hij kan u dus ook geen faktuur meer sturen. Dit lijkt me vrij definitief helaas... Voor zekerheid misschien even contact opnemen met de Delcampe dienst, maar indien u niets hoort of ontvangt denk ik dat de deal idd niet doorgaat.
    MVG
    Karina
  • Grimb33rt

26 berichten

België

Er vanuit gaande dat wanneer een verkoper zijn rekening opschort of wordt opgeschort hij ook geen toegang meer heeft tot zijn account. Hij kan u dus ook geen faktuur meer sturen. Dit lijkt me vrij definitief helaas... Voor zekerheid misschien even contact opnemen met de Delcampe dienst, maar indien u niets hoort of ontvangt denk ik dat de deal idd niet doorgaat.
    MVG
    Karina
    • Aangemaakt 14 mrt 2025 op 12:55
    Mijn ervaring met klanten leert me dat 'rekening opgeschort' een tijdelijke situatie kan zijn en dat het account op een later tijdstip (na het vervullen van enkele voorwaarden of het uitzitten van een straftijd wegens het niet naleven van de gebruikersvoorwaarden) weer actief kan worden. 'Rekening afgesloten' daarentegen is definitief.
  • Discamuda

17 berichten

België

MVG
    Karina
    • Aangemaakt 14 mrt 2025 op 12:55
    Bedankt voor uw reactie. Ondertussen is de situatie weer normaal.
  • Discamuda

17 berichten

België

Mijn ervaring met klanten leert me dat 'rekening opgeschort' een tijdelijke situatie kan zijn en dat het account op een later tijdstip (na het vervullen van enkele voorwaarden of het uitzitten van een straftijd wegens het niet naleven van de gebruikersvoorwaarden) weer actief kan worden. 'Rekening afgesloten' daarentegen is definitief.
    • Aangemaakt 15 mrt 2025 op 10:29
    Bedankt voor uw reactie. Ondertussen is de zaak opgelost. Mvg, Guido
  • Karina63

281 berichten

Frankrijk

• Aangemaakt 15 mrt 2025 op 10:29
    Bedankt voor die rechtzetting want ja, inderdaad 'opgeschort' is natuurlijk niet hetzelfde als ' afgesloten'...
    Lees dat de situatie ondertussen weer normaal is... Super goed voor Discamuda, dus waarschijnlijk een tijdelijke maatregel.
    Heb gelukkig nog niet ' opgeschort' op het strafbankje moeten zitten... k Wist niet dat dit kon... :cool:
  • Karina63

281 berichten

Frankrijk

Bedankt voor uw reactie. Ondertussen is de zaak opgelost. Mvg, Guido
    • Aangemaakt 15 mrt 2025 op 10:33
    :cool:
  • Discamuda

17 berichten

België

:cool:
    • Aangemaakt 15 mrt 2025 op 10:44
    Zou wel eens willen weten waarom een rekening wordt "opgeschort"?
  • Grimb33rt

26 berichten

België

Zou wel eens willen weten waarom een rekening wordt "opgeschort"?
    • Aangemaakt 18 mrt 2025 op 13:10
    Een veelvoorkomend voorbeeld op dit moment is wanneer een koper ervoor kiest om niet via de betaalpagina van Delcampe te betalen, maar in plaats daarvan contant of via een directe overschrijving aan de verkoper betaalt. Dit leidt ertoe dat Delcampe inkomsten misloopt, waardoor zij uiteraard moeten ingrijpen.

Een aanwijzing hiervan is de hoeveelheid neutrale feedback die bij sommige leden te zien is op hun profiel. Dit kan vaak een indicatie zijn voor Delcampe van wat er achter de schermen gebeurt. Voor een verkoop die buiten Delcampe om is betaald, kan immers geen positieve feedback worden achtergelaten. Daarnaast kan de aankoop niet als 'verzonden' worden gemarkeerd, waardoor men vaak in neutrale feedback simpelweg vermeldt: 'verzonden op [datum].

Word lid van de verzamelaars-community!

Registreren Aanmelden