Waardeschatting: postkaarten

• Cin87

2 berichten

België

Beste Delcampeurs gemeenschap,
    Kunt u mij helpen om mijn object te schatten?
    Beschrijving van het voorwerp: oude postkaarten, ook verzamelboekjes met 10 postkaarten. Landschappen, vrouwen, oorlog, koningen, dieren, gebouwen, treinen... allerhande is er op terug te vinden
    Toestand: zowel beschreven als onbeschreven
    Jaar:
    Andere nuttige informatie (gewicht, materiaal, afmetingen, fabrikant, ...) - afhankelijk van het type voorwerp:
    Eventuele gebreken:
    Bij voorbaat hartelijk dank.
    Nog een fijne dag!
  • Karina63

285 berichten

Frankrijk

Beste Delcampeurs gemeenschap,
    Kunt u mij helpen om mijn object te schatten?
    Beschrijving van het voorwerp: oude postkaarten, ook verzamelboekjes met 10 postkaarten. Landschappen, vrouwen, oorlog, koningen, dieren, gebouwen, treinen... allerhande is er op terug te vinden
    Toestand: zowel beschreven als onbeschreven
    Jaar:
    Andere nuttige informatie (gewicht, materiaal, afmetingen, fabrikant, ...) - afhankelijk van het type voorwerp:
    Eventuele gebreken:
    Bij voorbaat hartelijk dank.
    Nog een fijne dag!
    • Aangemaakt 24 sep 2024 op 11:32
    Beste Cin87, indien u geen ervaring heeft met postkaarten , dan kan u misschien de postkaarten eerst opzoeken. De Delcampe site beschikt over een enorm gamma aan kaarten en de kans is heel groot dat u uw kaarten en of verzamelboekjes er terug vindt. Aan de hand van de uitgeverij vindt u ze vaak terug.
    U kan dan uw kwaliteit vergelijken met hetgene te koop wordt aangeboden en zo een objectieve en concurrentiële prijs bepalen.
    Ook is aan te raden vanwege de 30 cent commissie voor ieder item + de 10 % bovenop de totaalprijs, dat u de verkopen groepeert per thema's of land , etc... en zo meerdere items tegelijkertijd aanbiedt, dit maakt het zowiezo aantrekkelijker voor een koper om een bod te doen. Uw klant hoeft op deze wijze de 30 cent commissie maar 1 maal te betalen wat op kleine prijzen toch wel een groot verschil kan maken.
    Mijn zelfde advies voor de catechismussen die spijtig genoeg in minder goede staat zijn maar in hun totaliteit misschien nog interessant zijn voor een verzamelaar.
    Nog een tip ; verzendkosten zijn nogal eens gauw een struikelblok.
    Daarom is het soms nuttig om kaarten per bepaalde hoeveelheid te verkopen om dan niet in een hogere gewicht te komen voor verzendingkost.
    Ik wens u alvast heel veel succes bij de opzoekingen en een goede verkoop !
    MVG
    Karina

Word lid van de verzamelaars-community!

Registreren Aanmelden