Postkaarten onbekend.

  • denisp49

    19 berichten

    België

    Hallo,
    Wie kan mij helpen.
    Graag het land van herkomst?
    Dank bij voorbaat.
    Groeten,
    Denis
  • Karina63

    188 berichten

    Frankrijk

    Hallo,
    Wie kan mij helpen.
    Graag het land van herkomst?
    Dank bij voorbaat.
    Groeten,
    Denis
    • Aangemaakt 19 dec 2023 op 09:11
    • #1645173
    Bij de eerste heb ik niets gevonden. Een rustige vallei ergens in de Alpen...
    Bij de tweede , deze komt zowel in Algerije als in Marokko voor ... en heb een kaart als de uwe gevonden afgestempelt in Algiers en in Marokko. Ze reisde dus duidelijk door heel touristisch Noord Afrika...
    Het betreft een CIM kaart van Jean-Marie Combier een fenomeen in de kaarten business van vorige eeuw. Over hem heb ik het volgende gevonden ;
    ' Il devient un éditeur renommé de cartes postales sous la marque-signature CIM (Combier Imprimeur à Mâcon) qu’il appose sur ses carte en 1935.
    Il constitue entre 1907 et 1968 un fonds photographique unique de plus de dix millions de clichés différents sur toute la France et l’Afrique du Nord dont plus d’un million nous est parvenu.'

    Er bestaat een museum en archief van al de uitgegeven kaarten van Combier 'Nicéphore Niépce de Chalon-sur-Saône ' als u hen schrijft en vraagt waar exact deze kaart is gefotografeerd is kunnen ze u misschien helpen. Veel succes alvast !
    MVG
    Karina
  • denisp49

    19 berichten

    België

    Bij de eerste heb ik niets gevonden. Een rustige vallei ergens in de Alpen...
    Bij de tweede , deze komt zowel in Algerije als in Marokko voor ... en heb een kaart als de uwe gevonden afgestempelt in Algiers en in Marokko. Ze reisde dus duidelijk door heel touristisch Noord Afrika...
    Het betreft een CIM kaart van Jean-Marie Combier een fenomeen in de kaarten business van vorige eeuw. Over hem heb ik het volgende gevonden ;
    ' Il devient un éditeur renommé de cartes postales sous la marque-signature CIM (Combier Imprimeur à Mâcon) qu’il appose sur ses carte en 1935.
    Il constitue entre 1907 et 1968 un fonds photographique unique de plus de dix millions de clichés différents sur toute la France et l’Afrique du Nord dont plus d’un million nous est parvenu.'

    Er bestaat een museum en archief van al de uitgegeven kaarten van Combier 'Nicéphore Niépce de Chalon-sur-Saône ' als u hen schrijft en vraagt waar exact deze kaart is gefotografeerd is kunnen ze u misschien helpen. Veel succes alvast !
    MVG
    Karina
    • Aangemaakt 26 feb 2024 op 10:04
    • #1691464
    Dag Karina,

    Een groot woord van DANK voor uw opzoekingswerk.
    Ik zal alles in het werk stellen om uw voorstellen te volgen en op te zoeken.
    Hoe kan ik iets terug doen?
    Met vriendelijke groeten,
    Denis
  • Karina63

    188 berichten

    Frankrijk

    Dag Karina,

    Een groot woord van DANK voor uw opzoekingswerk.
    Ik zal alles in het werk stellen om uw voorstellen te volgen en op te zoeken.
    Hoe kan ik iets terug doen?
    Met vriendelijke groeten,
    Denis
    • Aangemaakt 28 feb 2024 op 03:57
    • #1692667
    Dag Denis,
    Met veel plezier gedaan hoor ! :-)
    Als iedereen elkaar een beetje helpt ... vele handen maken licht werk ...
    We zijn tenslotte toch allemaal verzamelaars hier.
    Nog veel succes met de kaartjes en tot een volgende misschien.
    Met vriendelijke groeten
    Karina
  • denisp49

    19 berichten

    België

    Dag Denis,
    Met veel plezier gedaan hoor ! :-)
    Als iedereen elkaar een beetje helpt ... vele handen maken licht werk ...
    We zijn tenslotte toch allemaal verzamelaars hier.
    Nog veel succes met de kaartjes en tot een volgende misschien.
    Met vriendelijke groeten
    Karina
    • Aangemaakt 28 feb 2024 op 05:47
    • #1692754
    Dag Karina,
    Bedankt en groeten.
    Ik heb gezien dat uw woonplaats in Frankrijk is,het is maar om te zeggen dat mijn vader van Franse afkomst was,geboren in Soisy-sur-Ecole,101 jaar geleden.
    Ik heb daar 3 mooie oude postkaarten van.
    Er staan nog een paar kaarten hier op het forum van mij,van in het begin,wilt ge ook eens kijken.Dank bij voorbaat.
    Beste groeten,
    Denis
  • Karina63

    188 berichten

    Frankrijk

    Hallo Denis,
    Ja wij hebben onze haven hier in de Vogezen gevonden... uw vader was afkomstig van juist onder Paris... een heel mooie landelijke streek zeker 100 jaar geleden... Ik zal nog een keertje kijken naar de overige kaarten. Eén heb ik kunnen plaatsen in Belgisch Congo (periode 1920 - 1960) , vanwege de Witte paters die daar aanwezig waren in die periode en ook die wenskaarten hebben uitgegeven. de andere moet ik u helaas schuldig blijven...
    Nog heel veel plezier met het uitzoeken van de postkaarten... en als ik kan helpen graag. Ik zal wel regelmatig een keertje komen kijken hier... ;-)
    Beste groeten,
    Karina
  • libra666

    5 berichten

    België

    Hallo,
    Wie kan mij helpen.
    Graag het land van herkomst?
    Dank bij voorbaat.
    Groeten,
    Denis
    • Aangemaakt 19 dec 2023 op 09:11
    • #1645173
    Hoi Denis,

    De eerste kaart betreft: Pflerschtal mit der Schneespitze. Italy

    Is al verkocht geweest in het verleden op Delcampe:

    Link (https)

    Via Google heb ik ergens op de website ( Link (https) onderstaande tekst hierover gevonden:
    Adolf Domanig
    Colle Isarco, South Tyrol, Italy
    Verlag: A. Domanig, Gossensass.
    When this card was produced, Gossensaß was part of the Austrian Empire and, in 1908, it was raised to a market town by the Austrian Emperor Franz Joseph I. After WWI, and the division of Tyrol, it became Colle Isarco. On the death of Elias Domanig in November 1902 his business in Gossensaß passed to Adolf Domanig, then a businessman in Innsbruck. Domanig published local topographicals and featured his shop in St Mark’s Square in postcards he marketed himself.

    Hopelijk kun je hier mee verder.
    Mvg, Steven
  • denisp49

    19 berichten

    België

    Hoi Denis,

    De eerste kaart betreft: Pflerschtal mit der Schneespitze. Italy

    Is al verkocht geweest in het verleden op Delcampe:

    Link (https)

    Via Google heb ik ergens op de website ( Link (https) onderstaande tekst hierover gevonden:
    Adolf Domanig
    Colle Isarco, South Tyrol, Italy
    Verlag: A. Domanig, Gossensass.
    When this card was produced, Gossensaß was part of the Austrian Empire and, in 1908, it was raised to a market town by the Austrian Emperor Franz Joseph I. After WWI, and the division of Tyrol, it became Colle Isarco. On the death of Elias Domanig in November 1902 his business in Gossensaß passed to Adolf Domanig, then a businessman in Innsbruck. Domanig published local topographicals and featured his shop in St Mark’s Square in postcards he marketed himself.

    Hopelijk kun je hier mee verder.
    Mvg, Steven
    • Aangemaakt 12 apr 2024 op 02:10
    • #1723175
    Hallo Steven,
    Héél veel dank om deze kaart terug te vinden,ik heb ook op de link gekeken,en inderdaad daar staat de kaart.Nog ééntje dat ik mag schrappen van mijn gezochte kaarten.
    Nogmaals dank voor de gedane moeite.
    Beste groeten,
    Denis

Word lid van de verzamelaars-community!

Registreren Aanmelden