Brussel - Oudergem/Auderghem

  • sirhystrix

    81 berichten

    België

    Heeft iemand meer informatie over deze oude postkaart, aub? Ik weet dat de foto genomen is in Brussel - Oudergem/Auderghem. Ik zou graag willen weten waar ergens in Oudergem; straatnaam?
    Of misschien weet iemand de volledige tekst in de linker bovenhoek? Lijkt mij een bedrijf te zijn.
    Alvast bedank iedereen.
  • p-e-a-

    37 berichten

    België

    Hallo,
    Op het bord in de linker bovenhoek staat: "Matériaux de construction et charbons - Gros et détail".
    Vrij vertaald: "Bouwmaterialen en steenkool - groot- en kleinhandel."

    Ik beloof u niets maar ik probeer via via aan de straatnaam te komen. Afwachten of dat lukt (als het al in Oudergem is ???).

    Groetjes

    PEA
  • sirhystrix

    81 berichten

    België

    Ik wist dat ik het hier moest vragen. Ik denk dat het dit gebouw is, waar nu La Soeur du Patron gehuisvest is. Waversesteenweg 1700. De poort waar paard en kar uitkomen is nu wit geschilderd, de tekst is er niet meer en de vitrine onderaan ziet er ook ietsje anders uit, maar de steenpatronen en de ramen op de eerste verdieping kloppen. En het ligt netjes op de route die ik moet volgen.
  • sirhystrix

    81 berichten

    België

    Ik moet nog 1 gebouw lokaliseren en dan kan ik mijn tocht door Oudergem aanvatten. De Villa van Haeltre. Zelfde vraag: waar in Oudergem heeft die gestaan of staat die nu nog?
  • p-e-a-

    37 berichten

    België

    Hallo,
    Ik zie dat u al het antwoord op uw vraag zelf gevonden hebt.
    Ter info geef ik hier mee wat ik ontvangen heb.

    Mvg

    PEA

Word lid van de verzamelaars-community!

Registreren Aanmelden