VERSTUREN POSTKAARTEN

• ramon47

6 berichten

België

Hallo iedereen,

Mijn naam is Anne. Ik ben hier nieuw en zou graag mijn sinds mijn jeugd verzamelde postkaarten hier verkopen. Door mijn leeftijd (73) en corona begeef ik me echter niet naar het postkantoor om pakketten af te geven en zou liever enkel werken met omslagen die ik om de hoek in de brievenbus kan steken.

Mijn vraag: welke omslagen worden best gebruikt. Dien ik bubbelenveloppen aan te schaffen of kunnen ook gewone enveloppen dienen, maar hoe kan ik de kaarten dan beschermen? Met kartonnetjes ertussen, maar waar vind je die? Ik wil de verzendingskosten laag houden, maar tevens en vooral dat mijn dierbare kaarten veilig en ongeschonden bij de koper toekomen ...

Kan ik bijvoorbeeld ook een beperking tot een aantal kaarten invoeren? Heb zoveel vragen alvorens te durven beginnen ... Alvast dank voor een paar tips.

Met vriendelijke groeten,
    Anne
  • vieuxoudaltold

7 berichten

België

Hallo Anne,

misschien een goed idee, alles in 1 of meerdere loten verkopen, netjes inpakken en laten ophalen door bpost (kan allemaal gemakkelijk via de site {pakje versturen})

Wilt u toch per stuk verkopen : ik verstuur in gewone briefomslagen, kaarten in hoesje en heb een stapel kaarten die ik gebruik om de verkochte kaarten te beschermen (kijk ook steeds of daar geen kaarten bijzitten die aan de verzamelaar een meerwaarde geven in zijn collectie... maar dit is dus uiteraard geen verplichting- ook ideaal is er een kaart met schade voor gebruiken) Als de verkochte kaarten stevig genoeg zijn of er anders een hoger verzendkost zou zijn, stuur ik ook wel zonder deze bijkomende kaarten... en ik heb tot nu toe nog geen enkele klacht

Als u natuurlijk uit bent; zoals sommige; op echte overdreven prijzen... kunt u deze tip best negeren !

Ik wens u veel succes toe en vooral hou het veilig !

Vriendelijke groeten
    Ann
  • ramon47

6 berichten

België

Beste Ann,

Heel erg dank voor uw antwoord. Beklaagde me al dat ik deze vraag gesteld had, want dit forum dient waarschijnlijk om

meer interessante vragen of details van kaarten te bespreken ... Ik zal al uw tips in gedachten houden! Ondertussen,

omdat ik geen antwoord kreeg en er geen verwachtte, heb ik contact genomen met een verkoper op 2dehands van wie ik

vroeger wel eens een kaartje kocht en die heer heeft me ook meerdere tips gegeven.

Met al die tips en zelf één en ander uit te zoeken, geraak ik er wel. Op mijn leeftijd spelen wel twijfels op om er aan te

beginnen, maar eigenlijk heb ik niets te verliezen ...

Nogmaals dank en hou het gezond!

Met vriendelijke groeten,
    Anne

Word lid van de verzamelaars-community!

Registreren Aanmelden