korting voor afhalen

• collectomania
    Rekening afgesloten
    PRO free

20 berichten

België

ik geef reeds 10 jaren korting aan Delcampe kopers : van 10procent als mensen "het gekochte" komen afhalen ( indien ze in de omgeveing Antwerpen wonen doen ze dat ) ... ik hoef niet op te sturen, niet te verpakken, geen brieven over betaling, geen opvolging bank enz ...
    en dus honoreer ik de mensen die afhalen met een korting van 10 procent

ik kan dit echter niet aftrekken op de faktuur

heeft iemand weet van een oplossing hiervoor?
    Albert:)
  • quasar

3764 berichten

België

ik geef reeds 10 jaren korting aan Delcampe kopers : van 10procent als mensen "het gekochte" komen afhalen ( indien ze in de omgeveing Antwerpen wonen doen ze dat ) ... ik hoef niet op te sturen, niet te verpakken, geen brieven over betaling, geen opvolging bank enz ...
    en dus honoreer ik de mensen die afhalen met een korting van 10 procent

ik kan dit echter niet aftrekken op de faktuur

heeft iemand weet van een oplossing hiervoor?
    Albert:)
    • Aangemaakt 24 nov 2015 op 10:05
    Dag Albert,

Ik ben persoonlijk geen verkoper, maar ik denk dat het niet mogelijk is om 10 % af te trekken van een factuurbedrag.

Dat zou immers betekenen dat ook de commissie van Delcampe daalt (en het is duidelijk dat Delcampe een commissie heft op het bedrag van de verkoop van een artikel, ongeacht het feit of jij daar dan in bepaalde omstandigheden nog 10 % korting op geeft).

Het enige wat je zou kunnen proberen, is een negatief getal (namelijk het bedrag van jouw korting) in te geven bij de rubriek 'extra kosten' en te zien of het totale bedrag dan inderdaad vermindert. Ik betwijfel echter of dat zal werken.

Je zou je vraag ook altijd eens rechtstreeks aan Delcampe kunnen stellen via Link (http)

Vriendelijke groeten,

Quasar

Word lid van de verzamelaars-community!

Registreren Aanmelden