Sluis te situeren

• lucotal

156 berichten

België

Goedendag,

Kan er iemand deze sluis situeren. Foto "Leonar" Nr 8173

Dank bij voorbaat.
  • geotruffaut

2983 berichten

België

Goedendag,

Kan er iemand deze sluis situeren. Foto "Leonar" Nr 8173

Dank bij voorbaat.
    • Aangemaakt 1 mei 2014 op 02:54
    Hallo,

Sorry dat het even heeft geduurd maar het was moeilijker dan ik eerst heb gedacht.
    Van zodra ik de foto zag wist ik (bijna) zeker dat het één van de tien sluizen van het kanaal Brussel-Charleroi was. Maar welke? Een aantal gelijken immers sterk op mekaar.
    Eerst heb ik wat zitten rommelen in oude postkaarten. Geen resultaat.
    Vervolgens heb ik de sluizen allemaal bekeken op Google Streetview (wat op zich een leuke bezigheid was) maar niet alle waren zichtbaar. Geen resultaat als dusdanig.
    Ik heb dan contact opgenomen met Binnenvaart Vlaanderen alwaar ik bij ene mevr. Sterkens terecht kwam. Deze dame heeft tijd noch moeite gespaard om de oplossing te vinden en moest helemaal terug naar een bouwkundig tijdschrift van 1986 om het antwoord te vinden. Bedankt mevr. Sterkens.
    En nu het antwoord: Uw foto is van de sluis van Ruisbroek.
    Hierbij een foto (van mevr. Sterkens) als bewijs. Ook nog een Street view van vandaag.

Hopelijk heb ik u hiermede naar believen geantwoord.

Mvg

Geo :cool:
  • lucotal

156 berichten

België

Hallo,

Sorry dat het even heeft geduurd maar het was moeilijker dan ik eerst heb gedacht.
    Van zodra ik de foto zag wist ik (bijna) zeker dat het één van de tien sluizen van het kanaal Brussel-Charleroi was. Maar welke? Een aantal gelijken immers sterk op mekaar.
    Eerst heb ik wat zitten rommelen in oude postkaarten. Geen resultaat.
    Vervolgens heb ik de sluizen allemaal bekeken op Google Streetview (wat op zich een leuke bezigheid was) maar niet alle waren zichtbaar. Geen resultaat als dusdanig.
    Ik heb dan contact opgenomen met Binnenvaart Vlaanderen alwaar ik bij ene mevr. Sterkens terecht kwam. Deze dame heeft tijd noch moeite gespaard om de oplossing te vinden en moest helemaal terug naar een bouwkundig tijdschrift van 1986 om het antwoord te vinden. Bedankt mevr. Sterkens.
    En nu het antwoord: Uw foto is van de sluis van Ruisbroek.
    Hierbij een foto (van mevr. Sterkens) als bewijs. Ook nog een Street view van vandaag.

Hopelijk heb ik u hiermede naar believen geantwoord.

Mvg

Geo :cool:
    • Aangemaakt 12 mei 2014 op 16:31
    Goedemorgen,

U verdient een grote pluim, een pauweveer. Zoveel werk en inzet. Oook veel dan aan Mevr. Sterkens, uiteraard.

Met deze oplossing kan ik de dag vreugdevol voortzetten.

Ik wens U nog een aangename dag.

Luc Van Elsen

:cool2:

Word lid van de verzamelaars-community!

Registreren Aanmelden