Waardebepaling munten

• bosa
    (Rekening afgesloten)

2 berichten

België

Is er iemand die mij kan helpen met de waardebepaling van een collectie munten?

Het gaat om en partij munten die ik erfde. O.m. een gouden Kruger uit zuid Afrika. Iemand een idee waar ik daarvoor terecht kan?

Ik zou graag uitmaken of het de moeite loont ze te koop aan te bieden, er zit nl ook een sentimentele waarde aan vast... Ik zou ze niet onder hun prijs willen verkopen...
  • Rekening verwijderd
    Rekening verwijderd

719 berichten

België

Het gaat om en partij munten die ik erfde. O.m. een gouden Kruger uit zuid Afrika. Iemand een idee waar ik daarvoor terecht kan?

Ik zou graag uitmaken of het de moeite loont ze te koop aan te bieden, er zit nl ook een sentimentele waarde aan vast... Ik zou ze niet onder hun prijs willen verkopen...
    • Aangemaakt 18 aug. 2006 op 15:23
    Goeiedag,

In de eerste plaats kan u op een aantal veilingsites rondkijken of er gelijkaardige objecten staan.

Daarnaast kan u op google zoeken op land of naam van de munt.

U kan in de lokale bibliotheek kijken of er geen catalogus te vinden is, maar dat is niet overal het geval.

mvg
  • bosa
    (Rekening afgesloten)

2 berichten

België

Goeiedag,

In de eerste plaats kan u op een aantal veilingsites rondkijken of er gelijkaardige objecten staan.

Daarnaast kan u op google zoeken op land of naam van de munt.

U kan in de lokale bibliotheek kijken of er geen catalogus te vinden is, maar dat is niet overal het geval.

mvg
    • Aangemaakt 19 aug. 2006 op 07:20
    Bedankt Moondude,

Ik zal dat allemaal eens proberen!
  • fila_boutersem

148 berichten

België

Bedankt Moondude,

Ik zal dat allemaal eens proberen!
    • Aangemaakt 19 aug. 2006 op 09:42
    Beste Bosa,

Ik raad u ten stelligste aan om de waarde te vragen aan uw Bank.
    Krugerrands zijn gouden munten die ook door de Banken verhandeld worden.
    Daar zal u de werkelijke waarde ervan bekomen.
    Kenners zullen niet meer bieden dan deze prijs.
    Vriendelijke groeten,

Gilbert
  • fila_boutersem

148 berichten

België

• Aangemaakt 18 aug. 2006 op 15:23
    Hallo Bosa,

Hierbij een site met reële koersen :
    Link (http)

U zal opmerken dat sommige "opkopers" zich niet houden aan deze prijzen, en soms belachelijk minder bieden.
    Dus een goede raad : Voor gouden munten "Raadpleeg uw bank" alvorens ze te koop te stellen.

Vriendelijke groeten,

Gilbert

Word lid van de verzamelaars-community!

Registreren Aanmelden