platformkosten

• marcus15580

7 berichten

België

vind zielig zo tarief krijg nu wa je koop daarbij zulke hoge kosten aan reken aan verzamerlaars zo blijf voort doen zulle de mens mee stoppen en buiten europa dan moet betalen douane kosten dan erbij en nu btw ik zal kijken dan waar ik dan ergens kan kopen vind zielig je de koper zo doe betalen systeem van delcampe trek op niets
  • haver52

4 berichten

België

vind zielig zo tarief krijg nu wa je koop daarbij zulke hoge kosten aan reken aan verzamerlaars zo blijf voort doen zulle de mens mee stoppen en buiten europa dan moet betalen douane kosten dan erbij en nu btw ik zal kijken dan waar ik dan ergens kan kopen vind zielig je de koper zo doe betalen systeem van delcampe trek op niets
    • Aangemaakt 21 jan 2025 op 08:51
    Inderdda, ik heb als verkoper al veel kopers verloren.
    Schandalig veel kosten ! Zels op de verzending rekent men onkosten, hoe kan dat ????
    Je moet dus voor de verzending niet alleen de postzegel aanrekenen maar nog extra kost!
  • hollandsale

106 berichten

Nederland

Inderdda, ik heb als verkoper al veel kopers verloren.
    Schandalig veel kosten ! Zels op de verzending rekent men onkosten, hoe kan dat ????
    Je moet dus voor de verzending niet alleen de postzegel aanrekenen maar nog extra kost!
    • Aangemaakt 24 jan 2025 op 02:48
    Sorry, maar u kijkt niet goed hoe de berekening is. Over de verzendkosten worden geen provisie en kosten berekend.
    Voorbeeld: kosten item E 0,41
    Kosten zijn dan 10% = E 0,04 + E 0,30 platformkosten = EURO 0,34 aan kosten
    Nu:
    10% = E 0,04 + E 0,15 = EURO 0,19

Ik ben ook niet blij met alle nieuwe regels maar u moet ze natuurlijk wel goed bekijken.

Groet,

Ton
  • Poepke123

5 berichten

België

Fila Francis
    Ook ik ben handelaar maar verkoopt niet op internet, maar mijn verkoop is afwerken van manco lijsten uit liefde voor de verzamelaar, ik heb reeds een voorbeeld gegeven aan Delcampe. Maar de manier van verkoop komen niet overeen met de regels
    Voorbeeld op aan koop van 100 euro en met aankoop van 20 item's +plus 10 % Delcampe + plafonkosten+ verzending kom ik aan een kost van 35% op uw aankoop
    Dat wil zeggen op 100 euro met alle kosten erbij 135 euro, en dan wordt er nog misbruik gemaakt op verschil van plafonkosten of op verzending, verschillende handelaars verzending volgens pakjesdienst en kost maar 5 euro maar rekenen wel 10 tot 17 euro koste aan , ik verzeker alle handelaars dat de verkoop snel achteruit zal gaan en jullie zullen de schuld niet moeten afreageren op de verzamelaar.
    Ik stel voor om een zichtbare verzending vast te leggen vanaf eerste aankoop en geen plafonkosten, vb. een verzending van 8 euro als kost en vraag een eerlijke prijs voor us postzegels zoals op EBay
    De verkopers rekenen hun kost door aan de verzamelaar.

Word lid van de verzamelaars-community!

Registreren Aanmelden