de oplichter blijft actief !!

• %mod_nikos
    Rekening afgesloten

54 berichten

Nederland

:whiteflag: De oplichter waar ik eerder voor waarschuwde, is elk weekend actief waarbij soms 4 x een nieuwe winkel wordt geopend en gesloten door Delcampe. Een moderator kan alleen de aanbiedingen verwijderen. Maar de oplichter wordt steeds brutaler. Kennelijk wordt er vandaag i.v.m. de nieuwe abonnementen verwacht dat men bij Delcampe te druk is om op te letten. Want zojuist werd de nieuwste winkel aangetroffen :cop: Passion-Philatelie_986220 :cop: , die gisteravond 23:00 werd geopend. Wederom met de foto van een bestaande handelaar. De artikelen zijn verwijderd, maar zullen ongetwijfeld weer worden geplaatst. U bent gewaarschuwd !!
    Groeten, Nikos
  • Grimb33rt

26 berichten

België

Het is misschien een druppel op een hete plaat, maar kan Delcampe die oplichter zijn IP-adres niet simpelweg blokkeren?
  • %mod_nikos
    Rekening afgesloten

54 berichten

Nederland

Vrijdagavond, en de oplichter is er weer : de nieuwe winkel : Passion-Philatelie_986626 Verwijderen heeft geen zin, want het wordt meteen herplaatst. En dat blijft zo tot maandagmorgen. :cop: Kan dus alleen waarschuwen.
  • vincent10100

1 bericht

Nederland

Vrijdagavond, en de oplichter is er weer : de nieuwe winkel : Passion-Philatelie_986626 Verwijderen heeft geen zin, want het wordt meteen herplaatst. En dat blijft zo tot maandagmorgen. :cop: Kan dus alleen waarschuwen.
    • Aangemaakt 13 sep 2024 op 14:06
    Ik vrees dat ik opgelicht ben door Martin Kalian Zwitserland met een bankrekeningnummer in Letland. Ik heb voor een poststuk 311,80 Euro betaald en zijn rekening is daarna direct door Delcampe gesloten. Ik vrees het ergste
  • %mod_nikos
    Rekening afgesloten

54 berichten

Nederland

Ik vrees dat ik opgelicht ben door Martin Kalian Zwitserland met een bankrekeningnummer in Letland. Ik heb voor een poststuk 311,80 Euro betaald en zijn rekening is daarna direct door Delcampe gesloten. Ik vrees het ergste
    • Aangemaakt 20 sep 2024 op 06:35
    @vincent10100
    U kunt alleen over informatie van een bankrekening beschikken als u buiten Delcampe om betaald heeft. Dan treft Delcampe geen enkele blaam en heeft u bewust het risico genomen om te worden opgelicht. :pc_user2:
    Want die bank in Letland is niet nieuw. En deze handelswijze maakt het voor oplichters juist interessant, omdat ze zo niet te pakken zijn. Wel zo prettig als u hier volledige info verstrekt om een juist beeld te vormen. Daar kunnen anderen hun voordeel mee doen.
    Nikos :d-happy:
  • oisser

2 berichten

België

@vincent10100
    U kunt alleen over informatie van een bankrekening beschikken als u buiten Delcampe om betaald heeft. Dan treft Delcampe geen enkele blaam en heeft u bewust het risico genomen om te worden opgelicht. :pc_user2:
    Want die bank in Letland is niet nieuw. En deze handelswijze maakt het voor oplichters juist interessant, omdat ze zo niet te pakken zijn. Wel zo prettig als u hier volledige info verstrekt om een juist beeld te vormen. Daar kunnen anderen hun voordeel mee doen.
    Nikos :d-happy:
    • Aangemaakt 20 sep 2024 op 13:25
    @vincent10100,

Als dit via een overschrijving is gedaan dan MOET u NU ONMIDDELIJK naar uw bank bellen om dit melden en vragen of ze die overschrijving kunnen cancellen. Dat gaat bij de Fortis gratis als je een PV laat opmaken, anders zijn er kosten aan verbonden, maar die zijn minder dan wat U gaat kwijt zijn.

Dit alles als het niet te laat is, bel direct, aarzel niet elke minuut telt. Het geld zit na 1 dag vermoedelijk nog niet op die gasten hun rekening en enkel dan kan de bank iets doen.

Nogmaals.... BEL NU NAAR JE BANK.

Ik heb hetzelfde meegemaakt en alles is goedgekomen.

mvg, oisser
  • oisser

2 berichten

België

@vincent10100,

Als dit via een overschrijving is gedaan dan MOET u NU ONMIDDELIJK naar uw bank bellen om dit melden en vragen of ze die overschrijving kunnen cancellen. Dat gaat bij de Fortis gratis als je een PV laat opmaken, anders zijn er kosten aan verbonden, maar die zijn minder dan wat U gaat kwijt zijn.

Dit alles als het niet te laat is, bel direct, aarzel niet elke minuut telt. Het geld zit na 1 dag vermoedelijk nog niet op die gasten hun rekening en enkel dan kan de bank iets doen.

Nogmaals.... BEL NU NAAR JE BANK.

Ik heb hetzelfde meegemaakt en alles is goedgekomen.

mvg, oisser
    • Aangemaakt 21 sep 2024 op 09:12
    Die passion_philatelie_xxxx heb ik ook reeds gemeld bij Delcampe alszijnde ne fraudeur.
    Hoe het mogelijk is dat die altijd maar opnieuw kan herbeginnen is mij een raadsel.

In totaal bijna 10 keer een fraudeur gemeld bij Delcampe, het is een thuishaven voor oplichters. Onbegrijpelijk.....

mvg, oisser

Word lid van de verzamelaars-community!

Registreren Aanmelden