• Appelflapje

1 bericht

België

Ik raad iedereen aan die op Delcampe een boekje B109A kocht op Delcampe om het te testen op juistheid. Want iemand heeft getracht me op te lichten. De test hieronder :

Boekje B109 = P5 (Poly Fosforescerend) papier
    Boekje B109A = WIT papier (*)
    (*) de catalogus vermeldt DOF papier bij het boekje, bij de zegels staat echter WIT papier; maar wat het ook zij, de test om het verschil te zien blijft correct !

Hoe fosforescerend papier herkennen ?

1. volledig verduisterde kamer
    2. UV licht aan
    3. UV licht uit
    4a. Zegels blijven tijdje zichtbaar (Gele nagloei) => Fosfor (P5 of P3) => B109
    4b. Complete duisternis => Geen fosfor => B109A

Dit heb ik zelf kunnen bevestigen. Bij B109A mag je GEEN nagloei zien !

Er is iemand goed geld aan het verdienen op Delcampe door boekje B109 als B109A te verkopen !
    Heb er hem over aangesproken, maar hij blijft zijn verkoop doordoen en is al meermaals geslaagd. Geschil loopt.
    Heb zijn boekje na lange discussie teruggezonden (aangetekend uiteraard), en hij ging me terugbetalen, maar een week nadat hij het ontvangen heeft, geen reactie en geen geld terug op mijn rekening. Hij heeft me wel op zijn zwarte lijst gezet. Houdt blijkbaar niet van ontmaskeringen. Opletten dus ! Zie foto voor bewijs. Links genomen met UV lamp aan, rechts met lamp net uit.