Envelop met onbekende zegels uit 1894

• Rekening verwijderd
    Rekening verwijderd

0 berichten

Nederland

De informatie is niet meer beschikbaar omdat de rekening van deze gebruiker is verwijderd (AVG)
  • grotekers

245 berichten

Nederland

De informatie is niet meer beschikbaar omdat de rekening van deze gebruiker is verwijderd (AVG)
    • Aangemaakt 15 sep 2016 op 14:47
    U hebt dezelfde vraag ook al op 7 mei 2015 gesteld. Mijn toen gegeven antwoord bevalt u blijkbaar niet. Toch herhaal ik dit (aangepast) nog maar eens.

Het kleinrondstempel van Rotterdam is te mooi om echt geslagen te zijn.
    Verder valt op dat het uur van vertrek 6-7N en het uur van aankomst 6-7N hetzelfde is. Ze waren wel snel in die tijd maar zo snel...Daarnaast ontbreekt het bestellersstempel. Ook is de N achter de 7 duidelijk anders dan in de echte stempels van Rotterdam. Ook is de ruimte boven ROTTERDAM groter dan in de echte stempels. Zie de bijgaande collage van echte zegels met kleinrond Rotterdam.

Kortom: in mijn ogen waarschijnlijk een uitnodiging voor bijvoorbeeld het 50 jarig bruiloftsfeest (op 1 november 1894) van de afgebeelde man en vrouw waarbij hun portretten keurig op bestaande zegels van Wilhelmina 5 cent hangend haar zijn gemonteerd.
    De scan is overigens te onduidelijk om dit direct te kunnen bevestigen. Een scan op 600dpi zou mogelijk meet duidelijkheid kunnen scheppen.
    Een VALS stempel moest het geheel tot slot een echt tintje geven.

Overigens: Een leuk item gebaseerd op de spitsvondigheid en fantasie van de maker.

Grotekers

Word lid van de verzamelaars-community!

Registreren Aanmelden