Zegel uit aerogram op brief ?

• muesli

74 berichten

België

Hallo,

Ik heb hier een brief uit 1960 per luchtpost verstuurd naar Duitsland.
    Naast de zegels uit het vluchtelingenblok staat er ook een ongetande zegel van 4F op. Kan deze zegel komen uit een aerogram ? Heeft iemand zoiets nog gezien ?
    De speciale stempel is van de "cercle aero-philatelique due personnel" van Sabena.

Bedankt voor alle informatie,

Raf.
  • Rekening verwijderd
    Rekening verwijderd

0 berichten

België

Hallo,

Naast de zegels uit het vluchtelingenblok staat er ook een ongetande zegel van 4F op. Kan deze zegel komen uit een aerogram ? Heeft iemand zoiets nog gezien ?
    De speciale stempel is van de "cercle aero-philatelique due personnel" van Sabena.

Raf.
    • Aangemaakt 3 nov 2012 op 16:00
    De informatie is niet meer beschikbaar omdat de rekening van deze gebruiker is verwijderd (AVG)
  • muesli

74 berichten

België

De informatie is niet meer beschikbaar omdat de rekening van deze gebruiker is verwijderd (AVG)
    • Aangemaakt 4 nov 2012 op 09:41
    Hallo Falderi,

Bedankt voor uw reactie.
    Ik heb hier bij Delcampe eens gezocht naar die aerogrammen maar volgens mij zien die er gans anders uit : gedrukte tekst "Aerogram", "per vliegtuig", kader enz in dezelfde kleur als de zegel. Bovendien is de zegel bij de aerogrammen gedrukt op de omslag en hier is hij er op gekleefd. Vandaar mijn vraag of het zou kunnen dat het een uitgeknipte zegel is van zo een aerogram die men op een gewone briefomslag gekleefd heeft. Of kan het iets speciaals zijn (voor de filatelistische personeelsvereniging van Sabena) ?

Beste groeten,

Raf.
  • colombo

78 berichten

België

Hallo Falderi,

Bedankt voor uw reactie.
    Ik heb hier bij Delcampe eens gezocht naar die aerogrammen maar volgens mij zien die er gans anders uit : gedrukte tekst "Aerogram", "per vliegtuig", kader enz in dezelfde kleur als de zegel. Bovendien is de zegel bij de aerogrammen gedrukt op de omslag en hier is hij er op gekleefd. Vandaar mijn vraag of het zou kunnen dat het een uitgeknipte zegel is van zo een aerogram die men op een gewone briefomslag gekleefd heeft. Of kan het iets speciaals zijn (voor de filatelistische personeelsvereniging van Sabena) ?

Beste groeten,

Raf.
    • Aangemaakt 4 nov 2012 op 12:19
    Hallo,

Is inderdaad een uitknipsel, was frankeergeldig.

mvg
    Colombo
  • Rekening verwijderd
    Rekening verwijderd

0 berichten

België

Hallo,

Raf.
    • Aangemaakt 3 nov 2012 op 16:00
  • Rekening verwijderd
    Rekening verwijderd

0 berichten

België

• Aangemaakt 8 nov 2012 op 11:48
  • muesli

74 berichten

België

• Aangemaakt 8 nov 2012 op 11:48
    Hallo Erik,

Bedankt voor de bevestiging dat het om een uitgeknipte zegel van een aerogram gaat en bedankt voor de klare en duidelijke uitleg.

Beste groeten,

Raf.
    :cool:
  • muesli

74 berichten

België

Hallo,

Is inderdaad een uitknipsel, was frankeergeldig.

mvg
    Colombo
    • Aangemaakt 6 nov 2012 op 06:02
    Hallo Colombo,

Bedankt voor de bevestiging!

Raf.

Word lid van de verzamelaars-community!

Registreren Aanmelden