is deze zegel (nr 37) echt?

• Rekening verwijderd
    Rekening verwijderd

0 berichten

België

De informatie is niet meer beschikbaar omdat de rekening van deze gebruiker is verwijderd (AVG)
  • janssepa

105 berichten

België

De informatie is niet meer beschikbaar omdat de rekening van deze gebruiker is verwijderd (AVG)
    • Aangemaakt 27 jun 2011 op 15:23
    Voor zover de scan duidelijk genoeg is,en gelet op de kenmeken die niet bedekt zijn door de afstempeling, lijkt mij de zegel echt.
    Ik baseer mij steeds op de studie van R.Vervisch:"De zegel 5F Leopold II met bijzondere nadruk op de vervalsingen" (1978).

Het voornaamste kenmerk van echtheid is de breuk in de buitenkaderlijn onder rechterbovenhoek.(volgens Vervisch in 98% van de gevallen echt) en welke uw zegel vertoont ,maar er zijn nog andere kenmerken op uw zegel(volgens al dan niet duidelijkheid van de scan)die naar echtheid verwijzen.

Indien u echter100 % zekerheid wenst kunt u best laten expertizeren.
    (alhoewel....)
    Met vriendelijke groet
    Paul
  • Rekening verwijderd
    Rekening verwijderd

0 berichten

België

Voor zover de scan duidelijk genoeg is,en gelet op de kenmeken die niet bedekt zijn door de afstempeling, lijkt mij de zegel echt.
    Ik baseer mij steeds op de studie van R.Vervisch:"De zegel 5F Leopold II met bijzondere nadruk op de vervalsingen" (1978).

Het voornaamste kenmerk van echtheid is de breuk in de buitenkaderlijn onder rechterbovenhoek.(volgens Vervisch in 98% van de gevallen echt) en welke uw zegel vertoont ,maar er zijn nog andere kenmerken op uw zegel(volgens al dan niet duidelijkheid van de scan)die naar echtheid verwijzen.

Indien u echter100 % zekerheid wenst kunt u best laten expertizeren.
    (alhoewel....)
    Met vriendelijke groet
    Paul
    • Aangemaakt 27 jun 2011 op 16:13
  • Rekening verwijderd
    Rekening verwijderd

0 berichten

België

• Aangemaakt 27 jun 2011 op 16:17
  • janssepa

105 berichten

België

• Aangemaakt 27 jun 2011 op 15:23
    Op het franstalig forum van Delcampe ("no 37 de Belgique)kun je nu een franstalige studie over deze vervalsingen gratis downloaden.
    mvg
    Paul
  • Rekening verwijderd
    Rekening verwijderd

0 berichten

België

Op het franstalig forum van Delcampe ("no 37 de Belgique)kun je nu een franstalige studie over deze vervalsingen gratis downloaden.
    mvg
    Paul
    • Aangemaakt 28 jun 2011 op 16:27

Word lid van de verzamelaars-community!

Registreren Aanmelden