TAXE

• jeannot33

98 berichten

België

Dag aan alle DELCAMPERS,

Wie kan mij helpen om de nodige informatie te vinden aangaande de omslagen die te weinig gefrankeerd werden en waarop men een breuk vind bijvoorbeeld 6/34. Dit bevind zich op een brief die vertrokken is vanuit België naar Amerika en gefrankeerd is met 32 F. Het tarief moest 38 F zijn.
    Ik ben dit reeds meerdere malen tegengekomen maar niemand kan mij uitlegen wat dit betekend.
    Ik veronderstel dat de 6 het ontbrekende bedrag is maar waar haalt men de 34 vandaan? Is dit een taks?
    Graag een beetje hulp AUB.

Jeannot33:dance:
  • alux

146 berichten

België

Dag aan alle DELCAMPERS,

Wie kan mij helpen om de nodige informatie te vinden aangaande de omslagen die te weinig gefrankeerd werden en waarop men een breuk vind bijvoorbeeld 6/34. Dit bevind zich op een brief die vertrokken is vanuit België naar Amerika en gefrankeerd is met 32 F. Het tarief moest 38 F zijn.
    Ik ben dit reeds meerdere malen tegengekomen maar niemand kan mij uitlegen wat dit betekend.
    Ik veronderstel dat de 6 het ontbrekende bedrag is maar waar haalt men de 34 vandaan? Is dit een taks?
    Graag een beetje hulp AUB.

Jeannot33:dance:
    • Aangemaakt 6 dec 2010 op 09:56
    Dag Jeannot 33 ,
    De taksbreuk betekent het volgende :
    In de teller het tekort .
    In de noemer het port voor een gewone brief naar het buitenland van het land van vertrek .
    Dit laatste om omrekeningsproblemen van de ene munt in de andere te vermijden .
    De wereldpostunie beschouwt het tarief buitenlandse brief in alle landen als gelijkwaardig , vandaar dit bedrag in de noemer .
    Het strafportbedrag te innen (in België) wordt bekomen door het bedrag van de breuk te vermenigvuldigen met het portbedrag buitenland-brief (in België) , vermeerderd met de behandelingstaks .
    Ik hoop hiermee de onduidelijkheid uit de wereld te hebben geholpen .
    Met filatelistische groeten
    Andre
  • jeannot33

98 berichten

België

Dag Jeannot 33 ,
    De taksbreuk betekent het volgende :
    In de teller het tekort .
    In de noemer het port voor een gewone brief naar het buitenland van het land van vertrek .
    Dit laatste om omrekeningsproblemen van de ene munt in de andere te vermijden .
    De wereldpostunie beschouwt het tarief buitenlandse brief in alle landen als gelijkwaardig , vandaar dit bedrag in de noemer .
    Het strafportbedrag te innen (in België) wordt bekomen door het bedrag van de breuk te vermenigvuldigen met het portbedrag buitenland-brief (in België) , vermeerderd met de behandelingstaks .
    Ik hoop hiermee de onduidelijkheid uit de wereld te hebben geholpen .
    Met filatelistische groeten
    Andre
    • Aangemaakt 10 dec 2010 op 13:27
    Dag Alux,

Mijn excuses voor dit late reageren.
    Ik dank U vriendelijk voor uw uitleg en ik ben daar zeker verder mee geholpen, nu weet ik eindelijk met zekerheid dat het hier telkens gaat om het ontbrekende bedrag en het juiste bedrag dat diende te worden gekleefd.
    Nogmaals dank en tot nog eens.
    Bij deze wens ik iedere delcampster (er) goede eindejaarsfeesten.

Jeannot33:applause::veryhappy::applause:
  • alux

146 berichten

België

Dag Alux,

Mijn excuses voor dit late reageren.
    Ik dank U vriendelijk voor uw uitleg en ik ben daar zeker verder mee geholpen, nu weet ik eindelijk met zekerheid dat het hier telkens gaat om het ontbrekende bedrag en het juiste bedrag dat diende te worden gekleefd.
    Nogmaals dank en tot nog eens.
    Bij deze wens ik iedere delcampster (er) goede eindejaarsfeesten.

Jeannot33:applause::veryhappy::applause:
    • Aangemaakt 12 dec 2010 op 17:09
    Dag Jeannot 33
    Je kan deze taksbreuk ook vinden op andere poststukken (prentkaarten ....) , maar het getal in de noemer duidt STEEDS het buitenland-BRIEFport aan , ook al gaat het om een prentkaart of een ander poststuk .
    mvg.
    Andre
  • jeannot33

98 berichten

België

Dag Jeannot 33
    Je kan deze taksbreuk ook vinden op andere poststukken (prentkaarten ....) , maar het getal in de noemer duidt STEEDS het buitenland-BRIEFport aan , ook al gaat het om een prentkaart of een ander poststuk .
    mvg.
    Andre
    • Aangemaakt 13 dec 2010 op 02:40
    Dag André,

Hartelijk dank.
    Vriendelijke groeten

Jean:applause::applause: