CHINA OF?????????

• Rekening verwijderd
    Rekening verwijderd

0 berichten

België

De informatie is niet meer beschikbaar omdat de rekening van deze gebruiker is verwijderd (AVG)
  • sirhystrix

81 berichten

België

De informatie is niet meer beschikbaar omdat de rekening van deze gebruiker is verwijderd (AVG)
    • Aangemaakt 13 apr 2009 op 07:13
    Ik heb even vlug gezocht en de afgebeelde zegel teruggevonden in de Scott catalogus onder "Republic of China" sectie MENG CHIANG (Inner Mongolia). De twee bovenste zwarte tekens verwijzen daarnaar. De rode opdruk is volgens mij een nieuwe waarde, 50c in dit geval. New Peking printings staat er ook nog bij.
    Als ik wat meer tijd heb zoek ik het verder uit. Ik hoop dat je met deze korte verklaring toch al wat verder kan. Tot later.
  • Rekening verwijderd
    Rekening verwijderd

0 berichten

België

Ik heb even vlug gezocht en de afgebeelde zegel teruggevonden in de Scott catalogus onder "Republic of China" sectie MENG CHIANG (Inner Mongolia). De twee bovenste zwarte tekens verwijzen daarnaar. De rode opdruk is volgens mij een nieuwe waarde, 50c in dit geval. New Peking printings staat er ook nog bij.
    Als ik wat meer tijd heb zoek ik het verder uit. Ik hoop dat je met deze korte verklaring toch al wat verder kan. Tot later.
    • Aangemaakt 15 apr 2009 op 14:48
  • sirhystrix

81 berichten

België

• Aangemaakt 16 apr 2009 op 14:16
    Ik heb even wat verder in detail gezocht.

De zegel zonder opdrukken werd uitgegeven in China in 1932; beeltenis van martelaar Teng Keng. De 4c waarde is later uitgegeven met en zonder watermerk. In de Scott catalogus zijn ze respectievelijk 407 en 426 genummerd.

407 - 4c - pale violet - met watermerk - 1941 - zonder opdrukken
    426 - 4c - pale violet - zonder watermerk - 1940 - zonder opdrukken

Zegel 426 vind ik terug in de rubriek Meng Chiang (Inner Mongolia) als nummer 2N46 type II. Deze zegel heeft alleen de twee bovenste zwarte tekens als opdruk, volgens type II zouden die 5mm hoog moeten zijn, dit in tegenstelling tot type I waar de tekens 4 mm hoog zijn.

2N26 - 4c, II - zonder watermerk - 1941 - zwarte opdruk

Verder kijkend kom ik de ook de rode opdruk onder het nummer 2N118 tegen. Dit is de nieuwe waarde 50c ipv 4c.

2N118 - 50c on 4c - pale violet - dit is volgens mij de afgebeelde zegel uit je eerste vraag.

Je moet ook eens naar het geheime teken kijken. In de onderste balk tussen de twee vieren staan zes tekens. Het eerste, meest linkse teken zou 1 geheel moeten vormen - het geheime teken. Oorspronkelijk bestond dat teken uit 2 delen.

Ik hoop dat je hier mee verder kan.

Word lid van de verzamelaars-community!

Registreren Aanmelden