hoe foto's goed verpakt verzenden

  • oliebol

    8 berichten

    België

    ik zou graag willen willen hoe je het best foto's of cdv goed verpakt verzend. Ik heb het al meegemaakt dat ik cdv's (carte de visite=karton) verzonden had met de bpost en van mijn cdv was de hoek gebroken. Ik had trouwens op mijn omslag gezet: "niet plooien aub!". De geadresseerde was niet tevreden. Ik dacht vroeger dat er bij bpost een afdeling was die zich bezig hield met "platte stukken" (radiografieën ed.)

    Heeft iemand suggesties voor de foto's goed te verpakken??.

    Alvast bedankt.

    Olivier
  • quasar

    3764 berichten

    België

    ik zou graag willen willen hoe je het best foto's of cdv goed verpakt verzend. Ik heb het al meegemaakt dat ik cdv's (carte de visite=karton) verzonden had met de bpost en van mijn cdv was de hoek gebroken. Ik had trouwens op mijn omslag gezet: "niet plooien aub!". De geadresseerde was niet tevreden. Ik dacht vroeger dat er bij bpost een afdeling was die zich bezig hield met "platte stukken" (radiografieën ed.)

    Heeft iemand suggesties voor de foto's goed te verpakken??.

    Alvast bedankt.

    Olivier
    • Aangemaakt 27 jan 2018 op 07:45
    • #815907
    Hallo,

    Ik heb het ook zelf al meegemaakt dat een object (bijvoorbeeld een prentbriefkaart) beschadigd aankwam.

    Helaas nemen ze hiervoor bij bpost geen enkele verantwoordelijkheid.
    Ik heb nog het geval gehad dat een wat grotere omslag met foto's door de postbode gewoon was geplooid en zo in de bus was gestopt. De foto's waren onherroepelijk beschadigd. Ik heb hiervoor klacht neergelegd, maar hoewel het duidelijk de postbode was die de omslag had geplooid, weigerden ze bij bpost de verantwoordelijkheid op te nemen.
    Ik heb dan gereageerd met de opmerking dat een postbode dus eigenlijk alles kan doen met je zending (plooien, scheuren, ...) zonder dat bpost aansprakelijk is.
    Op deze opmerking heb ik geen antwoord meer gekregen.

    Je kunt natuurlijk opteren voor een aangetekende zending, maar dat kan je toch niet bij elke zending gaan doen (het verzonden object is vaak minder waard dan de aangetekende zending...).
    En zelfs als je opteert voor een aangetekende zending nemen ze geen verantwoordelijkheid voor beschadigingen.

    Wat het secuur verpakken betreft: als ik zelf iets moet versturen, verpak ik het altijd in een hoesje en daarna tussen twee kartonnetjes die het liefst iets groter zijn dan het object. Dat 'pakketje' plak ik dan toe met plakband. Het is natuurlijk nog altijd geen garantie, maar ik heb op dat vlak toch nog geen klachten gehad. Ik ben echter geen verkoper en dus moet ik maar zelden iets versturen...

    Groeten,

    quasar
  • oliebol

    8 berichten

    België

    Goeiemorgen Quasar,

    al bedankt voor je suggesties en opmerkingen. Bij ons in het postkantoor hadden ze me gezegd wanneer er beschadigde foto's aangekomen waren bij de bestemmeling een klacht moest in dienen met een afdruk van de originele foto die verzonden was en een afdruk van de beschadigde foto. Ik heb dit maar zo gelaten. Wat betreft het secuur inpakken is het inderdaad zo dat je object tussen twee lagen (karton, noppenfolie ed) beter beschermt.

    De verpakking moet ook niet duurder zijn dan de waarde van het object. Ik weet ook dat je bij bpost je zending kan laten verzekeren maar dat is dan weer een meerkost.

    Nog een fijne zondag :cool2:

    Met vriendelijke groeten.

    Olivier Van de Voorde

Word lid van de verzamelaars-community!

Registreren Aanmelden